خبرگزاری کار ایران

هما روستا در آستانه بازگشت به صحنه پس از سال‌ها؛

ایفای نقش در «باغ آلبالو» آرزوی دیرینه من بود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۴

هما روستا: معجونی برای خود صاحب سبک است و شیوه بازیگردانی ویژه‌ای را هم در تئاتر پیاده می‌کند. این كارگردان شخصیت بسیار دوست داشتنی دارد و بازیگران از کارگردانی او بسیار خواهند آموخت.

ایلنا: هما روستا(بازیگر پیشكسوت تئاتر و سینما) كه امروز با ایفای نقش در نمایش «باغ آلبالو» به كارگردانی محمدحسن معجونی به صحنه نمایش بازمی‌گردد، ایفای نقش در این اثر را آرزویی دیرینه عنوان كرد.

به گزارش ایلنا، همسر زنده‌یاد حمید سمندریان در رابطه با حضور خود در نمایش باغ آلبالو،‌ گفت: از امروز با نمایش "باغ آلبالو" پس از مدتها به بازیگری روی صحنه تئاتر بازمی‌گردم و این اتفاق برایم بسیار لذت بخش است.
وی درباره این همکاری با حسن معجونی کارگردان اثر توضیح داد: این کارگردان برای خود صاحب سبک است و شیوه بازیگردانی ویژه‌ای را هم در تئاتر پیاده می‌کند. معجونی شخصیتی بسیار دوست داشتنی دارد و بازیگران از کارگردانی او بسیار خواهند آموخت.
روستا از حضور دوباره روی صحنه تئاتر با نمایش "باغ آلبالو" ابراز خرسندی کرد و گفت: ایفای نقش در تئاتر "باغ آلبالو" اثر آنتوان چخوف همواره آرزوی دیرینه من بود.
این بازیگر پیشکسوت که تیرماه سال گذشته همسر خود را از دست داد، بیان کرد: شوک از دست داد حمید سمندریان برایم یکی از ناگوارترین رخدادهای زندگی ام بود و حضور دوباره ام در صحنه تئاتر می تواند کمک روحی بزرگی برایم باشم.
روستا درباره نقش خود در نمایش "باغ آلبالو" توضیح داد: در این تئاتر نقش مادام لیوبوف اندریونا رانوسکی، مالک باغ آلبالو و یک زن دوست داشتنی را ایفا می‌کنم که بازی این نقش، همیشه یکی از آرزوهای من بود.
"باغ آلبالو" نمایشنامه روسی، آخرین اثر آنتوان چخوف است که در سال ۱۹۰۳ نوشته شده و در سال ۱۹۰۴ برای اولین بار در تآتر هنر مسکو به کارگردانی کنستانتین استانیسلاوسکی روی صحنه رفته‌است. چخوف این نمایشنامه را یک اثر کمدی می‌داند که عناصر فارس در آن وجود دارد در حالیکه استانیسلاوسکی این نمایش را به عنوان یک اثر تراژدی‌ کارگردانی می‌کند.
نمایش‌نامه داستان یک زن اشراف‌زاده روس و خانواده‌اش است که به علت قرض رو به ورشکستگی هستند و باغ آلبالوی خاطره انگیزشان در گرو بانک است و چون خانواده غیر از قرض عایداتی ندارد، قرار است در موعد معینی باغ و ملکشان حراج شود. در عین حال این خانواده هیچ کاری برای نجات خود و جلوگیری از فروش باغ انجام نمی‌دهند و در پایان باغ آلبالو به یک دهقان‌زاده تازه به ثروت رسیده فروخته می‌شود و خانواده رانوسکی باغ را ترک می‌کنند در حالیکه صدای تبری که درختهای باغ را قطع می‌کند شنیده می‌شود.
نمایش "باغ آلبالو" به کارگردانی محمدحسن معجونی و با حضور بازیگرانی همچون هما روستا، رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، داریوش موفق، لیلی رشیدی، مهدی کوشکی، اشکان جنابی، کاظم سیاحی، هوتن شکیبا، سارا افشار و به آفرید غفاریان از19 فروردین 92 راس ساعت 19:30به روی صحنه تماشاخانه شماره یک مجموعه ایرانشهر می‌رود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید و رزرو بلیط و سایر اخبار هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر می‌توانند به آدرس www.tamashakhaneh.ir مراجعه و یا ازطریق شماره های 88814115، 88814116، 88814125 و 88814126 با این مجموعه در ارتباط باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز