خبرگزاری کار ایران

حمید پورآذری:

آینده تئاتر در جشنواره دانشگاهی شکل می گیرد

کد خبر : ۵۴۶۰۰

اگر نتوانیم استعدادهای خلاق را نگه داریم این افراد دچار سرخوردگی می شوند و فضا تلخ می‌شود. با مراقبت و حمایت از این افراد ثمره آن را در آینده دور و نزدیک خواهیم دید و هیچگاه از این بابت دچار ضرر نمی‌شویم.

ایلنا: حمید پورآذری، کارگردان تئاتر، اعتقاد دارد پایه و آینده تئاتر کشور در جشنواره تئاتر دانشگاهی شکل می‌گیرد و با مراقبت و حمایت از دانشجویان است که ثمره فعالیت‌شان را در آینده دور و نزدیک خواهیم دید.
به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، پورآذری جشنواره تئاتر دانشگاهی را رویدادی پر اهمیت دانسته و گفت: این جشنواره توانسته در سال های اخیر هنرمندان جوان و موفقی را به عرصه هنر تئاتر معرفی کند. برای همه دانشجویان این جشنواره فرصتی است که می توان هنر خودرا نشان داد. خود من هم از این جشنواره وارد عرصه حرفه ای شده ام و خودم را متعلق به آن می دانم. ‏‎
کارگردان نمایش «خرس» کیفیت نمایش هایی که در جشنواره تئاتر دانشگاهی ارایه می شوند را خوب ارزیابی کرد و افزود: تماشاگرانی که می خواهند با دیدن تئاتر بیشتر هیجان زده شوند با مشاهده آثار دانشجویی زودتر به نتیجه می رسند.
وی ادامه داد: چند نمایش خوبی که در چند ماه اخیر تماشا کرده ام را در تالار مولوی دیده ام و آثاری بودند که در جشنواره تئاتر دانشگاهی جایزه گرفتند. این کارها جزو بهترین نمایش هایی بودند که در سال 91 دیده ام.
کارگردان نمایش «یک نوکر و دو ارباب» با بیان این که دفتر تئاتر دانشگاهی باید از هنرمندان جوان حمایت کند، تصریح کرد: این نوع تئاتر توجه بیشتری احتیاج دارد. باید امکانات لازم در اختیار دانشجو گذاشته شود و شرایط اجرا برایشان فراهم باشد. مکان هایی برای این افراد که آینده تئاتر را می سازند برای تمرین اختصاص یابد.
وی با بیان این که پایه و آینده تئاتر کشور در جشنواره تئاتر دانشگاهی شکل می گیرد، ادامه داد: اگر نتوانیم استعدادهای خلاق را نگه داریم این افراد دچار سرخوردگی می شوند و فضا تلخ می شود. با مراقبت و حمایت از این افراد ثمره آن را در آینده دور و نزدیک خواهیم دید و هیچ گاه از این بابت دچار ضرر نمی شویم.
کارگردان نمایش «ساعت بمباران» اضافه کرد: اشکان خیل نژاد، باقر سروش، محمد مساوات، جابر رمضانی، رضا رشادت و سمانه زندی نژاد از چهره های شناخته شده ای هستند که از دل تئاتر دانشگاهی بیرون آمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز