خبرگزاری کار ایران

جواد شمقدری تاکید کرد:

اساسنامه خانه‌سینما باید توسط مرکز رسیدگی به امور مراکز فرهنگی تصویب شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۶

هیئت مدیره و مدیرعامل خانه‌سینما باید توسط صنوق قانونی انتخاب شوند/هویت ما جمهوری اسلامی است و شاکله سیاسی یکی از اجزای آن است و رویکرد جمهوری اسلامی ایران بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد.

ایلنا: جواد شمقدری معتقد است که هر چند اساسنامه خانه‌سینما توسط هیات هفت نفره نوشته شده است اما این اساسنامه دو مورد اشکال دارد که باید در مراحل بعد رسیدگی شود ضمن آنکه بدون صنوف قانونمند حوزه سینما نمی‌توان به مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیرعامل خانه‌سینما رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد شمقدری(رئیس سازمان سینمایی) در پاسخ به این سوال که چرا خانه‌سینما بسته و هم اکنون تصمیم بر بازگشایی آن گرفته شده است، گفت: دلیل تعطیل شدن خانه‌سینما غیرقانونی بودن آن بود و وقتی که موضوع خانه‌سینما مطرح شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بازخواست قرار گرفت که چرا زودتر این کار انجام نشد.

وی گفت: قانونگذار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مامور کرده بود تا به مجموعه‌ها و موسسات غیرقانونی اجازه فعالیت ندهد.

رییس سازمان سینمایی در گفتگوی شب گذشته خود با سیما؛ به تدوین اساسنامه جدید خانه‌سینما اشاره کرد و افزود: هیئت هفت نفره اساسنامه جدید را تدوین کرده‌اند که برای طی مراحل نهایی و قانونی آماده شده است.

وی گفت: در ارتباط با این اساسنامه دو مورد اختلاف نظر وجود دارد که این دو مورد اشکال در مـــــراحل بعدی حل می‌شود.

رییس سازمان سینمای کشور درباره علت اضافه شدن پسوند "جمهوری اسلامی ایران" به خانه سینما گفت: این پیشنهادی بود که در جلسه مربوط طرح شد اما اعضای جلسه به توافق نرسیدند و در مرحله بعدی در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم که هویت ما جمهوری اسلامی است و شاکله سیاسی یکی از اجزای آن است و رویکرد جمهوری اسلامی ایران بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد.

شمقدری در عین حال گفت: اساسنامه خانه‌سینما پس از تصویب و اجماع باید وارد مسیر قانونی و در مرکز رسیدگی به امور مراکز فرهنگی تصویب تا هیئت موسس و هیئت امنا مشخص شود.

وی افزود: خانه‌سینما باید طبق اساسنامه صنوف شکل بگیرد و بدون صنوف قانونمند حوزه سینما نمی‌توانیم به مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیرعامل خانه‌سینما برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز