خبرگزاری کار ایران

"پرواز در دایره حضور" در جشن تصویر سال

کد خبر : ۵۳۴۸۱

فیلم مستند "پرواز در دایره حضور" با موضوع "شاملو از نگاه آیدا و جایگاه و نقش آیدا در زندگی شاملو" ساخته شده است.

 ایلنا: فیلم مستند"پرواز در دایره حضور" به کارگردانی "مختار شکری پور " با موضوع" شاملو از نگاه آیدا و جایگاه و نقش آیدا در زندگی شاملو" عصر پنج شنبه، 17 اسفند، در بخش فیلم جشن تصویرسال روی پرده تالار شهناز خانه هنرمندان ایران می‌رود.

به گزارش ایلنا، در این فیلم،"آیدا" از همسرش "احمد شاملو" سخن گفته و چهره‌های مشهور فرهنگی و هنری شامل: محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی، مسعود کیمیایی، جواد مجابی، ایران درودی، محمدرضا اصلانی و علی رفیعی از زندگی شاملو و آیدا و همچنین جلوه عشق در زندگی و دیدگاه احمد شاملو سخن گفته‌اند.

یکی از بخش‌های جالب توجه این فیلم، حضور "شهرام ناظری" در این فیلم است که شعر "طرح" شاملو را با ساز و آواز، هم در متن فیلم و هم به عنوان تیتراژ پایانی، اجرایی ویژه کرده است. از دیگر بخش‌های این فیلم حضور افتخاری بازیگران مطرح سینما و تئاتر ایران شامل: مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، آیدا کیخایی و علی سرابی در این مستند است که برمبنای یک ایده نمایشی شعر"عشق عمومی" احمد شاملو را خوانده‌اند.

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به "ابوالفضل کریمی اصل" و "حمید قوامی" به عنوان تصویربرداران و "محمد ناصری" به عنوان تدوینگر فیلم اشاره کرد.

این فیلم 47 دقیقه‌ای، فصلی گسترش یافته و البته مستقل از فیلم مستند بلندی با همین عنوان "پروازدردایره حضور" است که در 9 فصل و با گفتارهایی ازدیگر چهره‌های فرهنگی مطرح و همچنین با حضور افتخاری چندتن از دیگر بازیگران مطرح سینما و تئاتر(برای ساخت جلوه هایی بصری و نمایشی ازآثار شاملو) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی"مختارشکری پور" با چشم انداز عرضه آن در یکی از رسانه‌های تصویری کشور ساخته شده و به بخش سینما حقیقت جشنواره فیلم فجرامسال هم ارائه شد.

مختار شکری پور، کارگردان و تهیه کننده این فیلم، بیش از 10سال است که در روزنامه‌ها و نشریات مختلفی در زمینه نقد سینما، تئاتر، شعر و همچنین انجام مصاحبه‌های بلند با چهره‌های معتبر هنری و ادبی فعالیت مستمر داشته و دارد. علاوه براین، در زمینه شعر و ترجمه شعر هم فعالیت‌هایی داشته و کتابی هم از گزیده شعر شاعران معاصر کُرد به فارسی آماده انتشار دارد.

این فیلم در سانس 17 تا 19 روز یاد شده، به همراه چند فیلم کوتاه دیگر، در تالار شهناز خانه هنرمندان روی پرده می‌رود و ورود هم برای علاقمندان آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز