خبرگزاری کار ایران

شمقدری:

نظر شمقدری درباره تغییر نام خانه سینما به خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۹۷

در حال حاضر اساسنامه " جامعه صنفی سینمایی" هم در مسیر ثبت و تصویب قرار دارد كه در آن اساسنامه نامی از خانه سینما نیامده اما در اساسنامه ای كه توسط هیئت هفت نفره رئیس محترم جمهوری تدوین شده پیشنهادی مطرح است كه نام این تشكل " خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران" باشد.

جواد شمقدری رئیس سازمان در خصوص اظهارات روزهای اخیر از سوی تنی چند از اعضای هیأت تدوین اساسنامه خانه سینما توضیحاتی داده است که روشنگر پاره‌ای از ابهامات موجود می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی شمقدری با تأکید بر اینکه همه ما علاقه مندیم وضعیت تشکل قانونی جامعه اصناف سینمایی ایران به مراحل پایان خود می‌رسد تصریح کرده است؛ این اشتیاق نباید باعث زایمان زودرس شود چون دوباره شاهد موجود ناقص الخلقه‌ای خواهیم بود. بنابراین باید با متانت و دقت و به دور از هیجانات لحظه‌ای مراقبت کرد که هم فرآیندهای قانونی به خوبی حل شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه یادآور شد در حال حاضر اساسنامه «جامعه صنفی سینمایی» هم در مسیر ثبت و تصویب قرار دارد که در آن اساسنامه نامی از خانه سینما نیامده اما در اساسنامه‌ای که توسط هیئت هفت نفره رئیس محترم جمهوری تدوین شده پیشنهادی مطرح است که نام این تشکل «خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران» باشد.

وی یادآور شد دلیل استفاده از این نام به خاطر آن است که در بعضی مجامع بین المللی و در تشکیلات وابسته به بعضی از افراد اپوزیسیون برانداز خارج نشین از نام «خانه سینما» در راستای اهداف خلاف منافع ملی کشورمان سوء استفاده می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی در پایان با اظهار تأسف از اینکه بعضی از اعضای محترم هئیت شرط عدم مصاحبه و اظهار نظر را تا پایان کار و به نتیجه رسیدن آن رعایت نکرده‌اند، این اقدام را دلیل اصلی بروز حاشیه‌های اخیر دانسته است.

وی خاطر نشان کرد باز هم پیشنهاد می‌کنیم دیگر کسی در کم و کیف موضوع صحبتی نکند که در این صورت قطعاً کار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

معتقدم در این مرحله کار به اتمام رسیده و تصمیم در موارد اختلاف به مراحل بعدی که در سیر قانونی قرار می‌گیرد واگذار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز