خبرگزاری کار ایران

آیا نام خانه‌سینما تغییر می‌كند؟!

احتمال تغییر نام خانه‌سینما به خانه‌سینمای جمهوری اسلامی

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۱۳

هاشمی: جامعه صنفی تهیه‌كنندگان سینمای ایران باید در خانه‌سینما حضور پیدا كند/ رئیسیان: هر پیشنهادی درباره خانه‌سینما باید به رای و نظر همه افراد برسد و هر اتفاقی كه می‌افتد باید به رای نظر و تمامی افراد برسد.

ایلنا: در روزهای آینده؛ خانه سینما بازگشایی می‌شود و صنوف دوباره در خانه سینما گردهم خواهند آمد اما آنچه كه در این میان مهم است بحث صنف تهیه‌كنندگان سینمای ایران است. هم اكنون دو صنف شورای عالی سینما و مجمع صنفی تهیه‌كنندگان سینمای ایران فعال هستند و جای این سوال مطرح است كه كدام صنف در خانه سینما حضور پیدا می‌كند.

سید ضیاء هاشمی(رئیس جامعه صنفی تهیه‌كنندگان سینمای ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این مسئله گفت: در خانه سینما باید صنوف قانونی حضور داشته باشند و در بین تهیه‌كنندگان سینما ما تنها صنف قانونی هستیم كه ثبت شده‌ایم و می‌توانیم فعالیت كنیم و تهیه‌كنندگان سینما را نمایندگی می‌كنیم.

وی همیچنین درباره اضافه شدن نام جمهوری اسلامی ایران به پسوند نام خانه سینما گفت: در مجامع بین‌المللی نام ایران با نام جمهوری اسلامی ایران هم ردیف و مترادف است و تفاوتی با یكدیگر ندارند اما متاسفانه در خارج از كشور بعضی گروه‌های معاند از این نام سوء استفاده می‌كنند و سعی می‌كنند با حذف نام جمهوری اسلامی ایران نام ایران را برای خود گروگان  بگیرند و مصادره كنند و درج نام جمهوری اسلامی در پسوند نام خانه سینما از مصادره این نام جلوگیری می‌كند.

همچنین علیرضا رئیسیان(كارگردان سینمای ایران و رئیس اسبق كانون كارگردانان سینمای ایران) نیز درباره بحث‌هایی كه پیرامون اساسنامه مطرح شده، گفت: هر پیشنهادی درباره خانه سینما باید به رای و نظر همه افراد برسد و هر اتفاقی كه می‌افتد باید به رای نظر و تمامی افراد برسد نه اینكه فقط یك طرف بر این امر اصرار داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی جلساتی برگزار می‌شود كه گروهی به نمایندگی از یك جمع در آن حضور پیدا می‌كنند باید بحث‌های اقناعی صورت بگیرد و دو طرف همدیگر را قانع كنند نه اینكه فقط رای گیری انجام شود.

رئیسیان افزود: خانه سینما نمایندگان خود را معرفی كرده است و نمایندگان سازمان سینمایی نیز معرفی شده‌اند. بحث‌های خوبی درباره اساسنامه صورت گرفته و اتفاقات مثبتی افتاده است حال اگر جزئیاتی وجود دارد بهتر است به بعداز بازگشایی خانه سینما و برگزاری مجمع عمومی موكول شود و بهتر است در این مقطع بحث‌های را مطرح نكرد كه ثمری ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز