خبرگزاری کار ایران

شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، بیم‌ها و امیدها؛/۳

میرمنتظمی: كاهش بودجه موجب نزول كیفیت آثار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۱

یكی از اعضای حلقه تئاتر دانشجویی اعتقاد دارد: در تمام نقاط جهان اگر منابع مادی زیادی به تئاتر دانشگاهی اختصاص داده نمی‌شود اما از طرف دیگر ارزش زیادی برای این هنرمندان قائل هستند و از و حمایت معنوی می‌كنند.

ایلنا: یكی از اعضای معروف به حلقه تئاتر دانشگاهی اعتقاد دارد اگر حمایت مادی از تئاتر دانشگاهی به عمل نمی‌آید؛ حداقل باید به صورت معنوی از این رویداد و هنرمندان جوان آن حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرمنتظمی ضمن تاكید بر لزوم اهمیت دادن به تئاتر دانشگاهی، گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی پشتوانه محكم تئاتر حرفه‌ای است. اختصاص بودجه به این جشنواره یكی از نشانه‌های اهمیت دادن به این رویداد محسوب می‌شود، ضعیف شدن این جشنواره موجب نزول سطح كیفیت خروجی‌هایی می‌شود كه قرار است در آینده وارد عرصه حرفه‌ای شوند.

او با بیان اینكه پیشكسوت‌های تئاتر هم از حضور جوانان كنار خود استقبال می‌كنند، ادامه داد: تماشاچی هم همینطور، چنانكه علاقه دارد اجرای هنرمندانی همچون هادی مرزبان و آتیلا پسیانی را ببیند به تماشای نشاط جوانان و آثار خلاقانه آن‌ها روی صحنه نیز اشتیاق دارد.

این عضو حلقه تئاتر دانشگاهی ایران درخصوص كاهش بودجه شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، اظهار داشت: از این منظر آثار مطمئنا لطمه خواهند خورد، شاید این لطمه امسال خود را نشان ندهد اما اطمینان دارم به این روش كیفیت نمایش‌ها سال‌های آینده با افت مواجه می‌شوند.

میرمنتظمی همچنین به این نكته كه تئاتر دانشگاهی همه نقاط جهان منابع مالی زیادی ندارد، اشاره كرد و گفت: مسئله مهم اهمیت دادن و ارزش قائل شدن برای تئاتر دانشگاهی است. در تمام نقاط جهان اگر منابع مادی زیادی به تئاتر دانشگاهی اختصاص داده نمی‌شود اما از سویی ارزش زیادی برای این هنرمندان قائل هستند و از آنها حمایت معنوی می‌كنند.

وی افزود: در ایران كاهش بودجه جشنواره تئاتر دانشگاهی به این معنا تعبیر می‌شود كه ارزش كمتری برای هنرمندان جوان قائل شده‌اند چراكه حمایت‌های معنوی مثل حمایت اجرای عمومی آثار و اختصاص سالن تمرین و اجرا به میزانی كه در دیگر نقاط جهان رواج دارد دركار نیست.

این كارگردان تصریح كرد: اما اینجا به محض اینكه مشكلی از نظر اقتصادی پیدا می‌شود به راحتی می‌گویند می‌توانیم هنرمند جوان را كنار بگذاریم و بزرگان عدم حضور آن‌ها را جبران می‌كنند.

كارگردان نمایش «فركانس» با اشاره به تاثیر جشنواره تئاتر دانشگاهی و معرفی استعدادهای جوان به عرصه حرفه‌ای، گفت: جوانانی كه وارد عرصه حرفه‌ای شدند مسلما استعداد داشته و آثار خوبی تولید كرده‌اند، اما كار به همینجا خطم نمی‌شود و باید به استعدادهایی كه هرساله در قالب جشنواره تئاتر دانشگاهی خود را معرفی می‌كنند توجه زیادی داشته باشیم و از حمایت آن‌ها غافل نشویم.

میرمنتظمی در پایان با تاكید بر حمایت مسئولان از جشنواره تئاتر دانشگاهی، بیان كرد: یكی از خصوصیات و ویژگی‌های تئاتر دانشگاهی زنده نگهداشتن تئاتر حرفه‌ای كشور است. به این دلیل كه تئاتر دانشگاهی طراوت، كوشش و تلاش و زحمت زیادی طلب می‌كند و دانشجویان بدون دریافت دستمزد تمام این دشواری‌ها را متحمل می‌شوند. پس اگر حداقل حمایت مالی را از آن‌ها سلب كنیم، آثار قطعا لطمه می‌بینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز