خبرگزاری کار ایران

تئاتر هم صاحب سند راهبردی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۸

عالی‌زاد: سند راهبردی به عنوان پشتوانه تدوین اساسنامه مطرح است. اما در كوتاه مدت وظیفه انتشار فراخوان جشنواره جشنواره سی و دوم را خواهیم داشت كه تا انتهای اسفندماه 91 یا به قطع یقین تا انتهای فروردین 92 منتشر می‌شود.

ایلنا: اسماعیل عالی‌زاد دبیر سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن خبر اعلام آغاز به كار دبیرخانه از انتشار فراخوان دور آینده تا پایان فروردین سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر جدید جشنواره تئاتر فجر با تاكید بر اینكه وعده برداشتن سنگ بزرگ را نمی‌دهد، گفت: این نكته را اعلام می‌كنم كه با توجه به تحلیل موارد گذشته و اتكا به خرد جمعی اهالی فعال هنر تئاتر و پیشكسوتان این عرصه سعی می‌كنیم قدمی هرچند كوچك در جهت رشد تئاتر كشور برداریم.

این مدیر كه امروز در جلسه نشست آسیب‌شناسی دوره سی و یكم شركت كرده بود، ضمن اعلام برگزاری 16ساعت جلسه با اعضای دبیرخانه طی یك هفته ابتدایی، بیان كرد: برنامه‌های ما پس از عید نوروز با جدیت و فشردگی بیشتری پی‌گیری خواهد شد. اما درخصوص خروجی برگزاری این 16ساعت جلسه مواردی وجود دارد كه می‌توان به آن اشاره كرد.

عالی‌زاد در رابطه با خروجی جلسات، اظهار كرد: نخستین كاری كه ما به عنوان اعضای دبیرخانه جشنواره وعده آن را می‌دهیم تهیه سند راهبردی برگزاری جشنواره سی و دوم است.

او ادامه داد: این سند راهبردی افق دید ما برای چهارسال آینده را معین می‌كند و به معنی تدوین نقشه راهی است كه قطعا از زاویه كارشناسی توسط فعالان با سابقه هنر تئاتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر نقشه راه وجود داشته باشد، در صورت عدم حضور ما نیز دیگران برمبنای آن حركت خواهند كرد.

این مدیر همچنین تدوین اساسنامه برگزاری جشنواره را یكی دیگر از موارد مهم عنوان كرد و اظهار داشت: سند راهبردی به عنوان پشتوانه تدوین اساسنامه مطرح است. اما در كوتاه مدت ما وظیفه انتشار فراخوان جشنواره جشنواره سی و دوم را خواهیم داشت كه تا انتهای اسفندماه 91 یا به قطع یقین تا انتهای فروردین 92 منتشر می‌شود.

دبیرجشنواره سی و دوم تئاتر فجر در ادامه پایبندی دبیرخانه به نظم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته را جدی دانست و اظهار داشت: تا پیش از پایان سال شورای كارشناسان جشنواره معرفی خواهند شد كه این گروه از میان متخصصان و پیشكسوتان حوزه تئاتر كشور برای مشورت انتخاب آثار راه یافته به جشنواره درنظر گرفته می‌شوند.

وی تصریح كرد: تعداد اعضای این شورا در بازه‌ای 10 تا 15 نفره را شامل خواهد شد كه به عنوان بازوی مشورتی دبیرخانه جشنواره سی و دوم عمل خواهند كرد.

عالی‌زاد همچنین به جدول جشنواره آینده نیز اشاره كرد و گفت:‌ جدول جشنواره سی و دوم به بخش مرور آثار و چشم انداز تعلق خواهد داشت. تعدادی از آثار در بخش چشم‌اندازه و برخی آثار كه در طول سال اجرای عمومی داشته‌اند در بخش مرور قرار می‌گیرند كه تناسب و تعداد نمایش‌های هر بخش تا پایان فروردین 92 اعلام خواهد شد.

دبیرجشنواره صحبت‌های خود را با بیان تقاضایی از گروه‌های نمایشی به پایات رساند و گفت: از تمامی گروه‌های نمایشی كه در جدول اجرای جشنواره سی و یكم قرار نداشتند اما آثار آن‌ها در سالن‌های مختلف كشور روی صحنه رفته است دعوت می‌كنم هرچه سریعتر درخواست كتبی شركت در جشنواره را برای حضور در بخش مرور به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز