خبرگزاری کار ایران

سفیر ارمنستان:

«شهسوار و شاهزاده» حرف روز مردم دنیاست

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۲

«شهسوار و شاهزاده» با نگاهی طنز آلود، دن‌کیشوت را به ملاقات هملت می‌برد و قصه‌ای کمدی - تراژدی از رویارویی این دو شخصیت شناخته شده ادبیات نمایشی جهان را روایت می‌کند.

ایلنا: سفیر ارمنستان در ایران شب گذشته(6 اسفند) در سالن اصلی تئاتر مولوی به تماشای نمایش «شهسوار و شاهزاده» نشست.
به گزارش ایلنا، گریگور آراکلیان که به همراه ساهاک یقازاریان رایزن فرهنگی کشور ارمنستان در ایران و آندرانیک خچومیان مترجم نمایشنامه «شهسوار و شاهزاد» تماشاگر این نمایش بودند.
سفیر ارمنستان ضمن اظهار خرسندی از اجرای یک نمایش ارمنی در ایران گفت: بازیگران این نمایش خیلی خوب بازی کرده بودند و من از تماشای هنرنمایی آنها لذت بردم.
آراکلیان درباره مضمون این نمایش گفت: من این نمایش را دوست داشتم و معلوم بود که برای اجرای آن زحمات زیادی کشیده شده است. «شهسوار و شاهزاده» نمایشی است که علاوه بر اجرای زیبا، مضمون ارزشمندی هم دارد. این نمایش به عدالت خواهی می‌پردازد و از ستمگری را نفی می‌کند.
وی افزود: در شرایط کنونی جهان، می‌توان گفت اجرای این نمایش در بهترین زمان بوده است. مضمون اصلی این نمایش، یعنی عدالت‌خواهی حرف روز مردم دنیاست.
«شهسوار و شاهزاده» نوشته زورایر خالاپیان، نویسنده ارمنی است که به کارگردانی مریم معترف ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.
«شهسوار و شاهزاده» با نگاهی طنز آلود، دن‌کیشوت را به ملاقات هملت می‌برد و قصه‌ای کمدی - تراژدی از رویارویی این دو شخصیت شناخته شده ادبیات نمایشی جهان را روایت می‌کند. در این نمایش پهلوانی که در توهم یاری مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفری به جستجوی برپایی عدالت ساختگی‌اش می‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت می‌کند. شهسوار با شاهی آشنا می‌شود که برادر خود را کشته و با بیوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است...
افشین زارعی، اسماعیل بختیاری، رضا امامی، حمید معدن‌کن، حسن محمدی، رضا علوی، مهدی رحیمی، شراره پورخراسانی و مریم معترف از جمله بازیگران این نمایش هستند.
طراحی صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجید فشخامی و طراحی لباس را شهرزاد شفیعی برعهده داشته‌اند. شراره پورخراسانی و هاد کاظمی به عنوان دستیار کارگردان با اجرای این نمایش همکاری دارند. پوستر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضی اتابکی طراحی شده، طراحی نور آن را هادی کاظمی برعهده داشده و موسیقی آن را سجاد کیانی برای اجرای زنده، آماده کرده است.
علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای رزرو اینترنتی بلیط به دو نشانی www.molavitheater.com یا www.tiwall.com مراجعه کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز