خبرگزاری کار ایران

رضا بهشتی،

ماندگاری سینمای دفاع مقدس به واسطه مردمی بودن و پیوند آن با زندگی مردم است

asdasd

امیدوارم که ژانر دفاع مقدس و تولیداتش بنا به نیاز جامعه وهمت سینماگران جایگاه واقعی خود را دربین مردم ومخاطبین تولیدات سینمای کشور پیدا کند.

رضا بهشتی از فیلمسازان سینما وتلویزیون در گفتگو با روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت منشا اولیه آن از دفاع مقدسی است که امروز آن ارزش‌ها نهادینه شده است که اتفاقات خوبی در سینمای دفاع مقدس هم رخ داده است.

 به گزارش ایلنا وی افزود: ماندگاری ژانر سینمای دفاع مقدس به واسطه مردمی بودن و ارتباط دوسویه آن با زندگی مردم است. در این بین فیلم‌های که در سال‌های اولیه تولید شده به دلیل اینکه با مردم مستقیما در ارتباط بود تاثیرگذار‌تر بود در حالی امروز نسبت به روزهای اول تولیدات این ژانر و حس وحال سینمای دفاع مقدس کم رنگ شده است.

بهشتی تصریح کرد: امیدوارم که ژانر دفاع مقدس و تولیداتش بنا به نیاز جامعه وهمت سینماگران جایگاه واقعی خود را دربین مردم ومخاطبین تولیدات سینمای کشور پیدا کند.

به گفته وی؛ با پایان جنگ وشروع تولیدات دفاع مقدس باید برای این ژانر برنامه ریزی مدونی صورت می‌گرفت که از لحاظ کیفی وهم کمی تا به امروز به توفیقاتی می‌رسیدیم اما متاسفانه در طول سال‌های گذشته فیلم‌های این ژانر همیشه فراز و نشیب داشته که هم تعداد به حداقل رسیده وهم کیفیت پایین، سینما‌ها را خالی از تماشاگر کرده است.

بهشتی اظهار داشت: درحوزه سینمای دفاع مقدس باید برخورد با مخاطب را جدی بگیریم واین مسئله در گرو تولیداتی است که همه اقشار جامعه را درگیر خود کنند چراکه موضوع دفاع مقدس موضوعی عمومی و مردمی بشمار می‌رود و وقتی دراین زمینه موفقیم که مردم را به سالن سینما بیاوریم.

وی که با فیلم سینمایی ویدیویی «ترم زمستانی» در بخش آثار سینمایی ویدیویی سینمای ایران حضور دارد افزود: مقطع هشت ساله دفاع مقدس ناگفته‌های فراوانی دارد که مسئولین فرهنگی درکنار سینماگران باید به خلق ایده وجریان دهی به تفکرات فیلم سازان کمک کنند واگر قرار است در این ژانر سینمایی اتفاقی بیفتد باید شرایطی برای فیلم نامه نویسی این سینما بوجود بیاید که از کلیشه‌پردازی و رفتن به سراغ داستان‌های شعاری پرهیز و به سمت درک عمیق جنگ و باورهای انسانی مردم بروند تا در خلق اثر وتولید مطلوب موفق باشند.

بهشتی با اشاره به اینکه باید زمینه و شرایط فیلم سازی را برای کسانی که می‌خواهند فیلم دفاع مقدسی بسازند فراهم کنیم گفت: چرا که فیلم ساز در این ژانر به تنهایی نمی‌تواند از پس هزینه‌های سنگین بر بیاید و قطعا، حمایت‌های همه جانبه مسئولین فرهنگی و کشوری را می‌طلبد که به کمک ملیترین ژانر سینما بیایند که متاسفانه در حال حاضر کمتر این اتفاق می‌افتد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما نگاه‌مان را در حوزه دفاع مقدس و سینمایی که به مقاومت‌ها و رخداد‌های هشت ساله ملت می‌پردازد یک بخش مهمی از تاریخ را به خود معطوف می‌کند که تاثیر مهمی در آینده دارد اما فرهنگ مقاومت که فرا‌تر از جنگ ودفاع مقدس است را می‌توانیم گسترش دهیم و فرهنگ مقاومت اتفاقی است که در دل آن بیداری اسلامی رشد کرده و شکل گرفته وهرگونه مقابله حق علیه باطل را درهر شکلی می‌تواند به آزادی خواهی ملت‌ها کمک کند. سینماگران ما در راستای همین اتفاقات می‌توانند آثار خوبی تولید کنند و روابط بین المللی را گسترش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز