خبرگزاری کار ایران

حسین غلامی دبیر خط - نقاشی جشنواره مقاومت:

گذشته و حال در هنر خط نقاشی به هم پیوند می‌خورند

کد خبر : ۴۸۸۶۶

وقتی جشنواره‌‌ای به شاخه خاصی از هنر می‌پردازد از هنرمندان آن حوزه و حقوق مادی و معنوی آنان حمایت می‌کند و هنرمندان نیز خود را در تمام رویدادهای هنری سهیم خواهند دید.

ایلنا: دبیر بخش خط - نقاشی در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، ویژگی این بخش در جشنواره را پیوند میان گذشته و مسائل هنری روز بیان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، حسین غلامی دبیر بخش خط- نقاشی که برای اولین بار در جشنواره جهانی هنرمقاومت برگزار می‌شود، گفت: اولین نگاه در شکل‌گیری بخش‌های دوره سوم جشنواره این بود که هنرمندان دو سه رشته هنری دیگر نیز در این حرکت ملی همراه شوند. این رویکرد مزیت‌های فراوانی خواهد داشت که یکی از آن‌ها حضور هنرمندان خط- نقاشی در جریان هنر مقاومت است.

این استاد دانشگاه مهمترین ویژگی بخش خط نقاشی را پیوند میان گذشته و حال بیان کرده و توضیح داد: نامگذاری هنر خط -نقاشی به دلایل فنی طوری است که فضای خط وخوشنویسی را که از پیشینه بسیار بالایی در ایران اسلامی برخوردارست با فضای نقاشی که با مسائل هنری روز در ارتباط است را در کنار هم قرار داده و پیوندی زیبا بین گذشته و مسائل هنری روز ایجاد می‌کند.

وی که دبیری بخش خوشنویسی جشنواره تجسمی فجر را نیز بر عهده دارد در خصوص سفارش آثار خط-نقاشی به هنرمندان این حوزه، گفت: آثار این بخش سفارشی نیستند. مجموعه آثاری که از طریق فراخوان اعلام شده به جشنواره ارسال می‌شود توسط هیئت داوران انتخاب خواهد شد تا به لحاظ ارزشهای هنری وموضوعی که برای جشنواره بسیار مهم است مورد قضاوت قرار گیرد.

این هنرمند خوشنویس اهمیت حضور هنرمندان خط- نقاشی را در جشنواره جهانی هنر مقاومت مورد دقت قرار داده و گفت: وقتی جشنواره‌‌ای به شاخه خاصی از هنر می‌پردازد از هنرمندان آن حوزه و حقوق مادی و معنوی آنان حمایت می‌کند و هنرمندان نیز خود را در تمام رویدادهای هنری سهیم خواهند دید. این نکته باعث پیشرفت و تبادل نظر در آن هنر می‌شود.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با دبیرکلی دکتر حبیب‌الله صادقی در آذرماه 92 برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به بخش‌های دوازده گانه آن تا 20 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 15- 88911214 تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز