خبرگزاری کار ایران

برسی حضور سینمای ایران در جشنواره برلین؛

منیژه حكمت: حضور ایران در جشنواره‌های خارجی كمرنگ شده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۹۹

گروهی همچنان با بدبینی به حضور سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی نگاه می‌كنند وآن را سیاه‌نمایی می‌دانند و همین بدبینی؛ ترسی را در بین سینماگران برای حضور در جشنواره‌های خارجی بوجود آورده است.

ایلنا: شصت‌وسومین دوره جشنواره برلین امسال درحالی برگزار شد كه برخلاف سال‌های گذشته هیچ فیلمی از سینمای ایران به عنوان نماینده رسمی از سینمای ایران در آن حضور نداشت و تنها فیلم ایرانی حاضر در جشنواره فیلمی از جعفر پناهی بود.

منیژه حكمت(تهیه كننده سینما) كه هر سال به دعوت این جشنواره در آن حضور پیدا می‌كند، درباره وضعیت امسال سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین گفت: حضور امسال سینمای ایران و اهالی سینما در جشنواره فیلم برلین مانند سالهای گذشته و هر سال چشمگیر نبود و فقط فیلمی از جعفر پناهی به نمایش درآمد درحالیكه در سالهای قبل ما در چند بخش از جشنواره حضور داشتیم و جوایز زیادی نیز برده بودیم.

وی با اشاره به حضور كمرنگ ایران در بازار فیلم برلین نیز گفت: در بین نهادهایی كه در جشنواره فیلم برلین حضور داشتند؛ فقط بنیاد سینمایی فارابی حضور چمشگیر و خوبی داشت و فیلم‌ها و آثار سینمای ایران را نشان می‌داد و حضور سایر نهادها كمرنگ بود.

حكمت درباره دلایل افت محسوس حضور سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین گفت: متاسفانه گروهی همچنان با بدبینی به حضور سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی نگاه می‌كنند و آن را سیاه‌نمایی می‌دانند و همین بدبینی یك ترسی را در بین سینماگران برای حضور در جشنواره‌های خارجی بوجود آورده است درحالیكه حضور در جشنواره‌های جهانی و بازار بین‌الملل به نفع سینمای كشور است و نباید حضور در جشنواره‌های خارجی را سیاسی و یا ایدولوژیك كرد.

حكمت ادامه داد: بسیاری از فیلم‌هایی كه امسال در جشنواره فیلم فجر یا سینمای ایران ساخته شده است، فیلم‌های ضعیف و یا خنثی است كه قابلیت حضور در جشنواره‌های جهانی را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز