خبرگزاری کار ایران

سید جمال ساداتیان در گفتگو با ایلنا:

حوزه هنری چوب اختلافات خود با معاونت سینمایی را بر سر سینماگران می‌زند

asdasd

حوزه هنری مدام تکرار می‌کند که ما می‌دانیم که مردم چه فیلمی را دوست دارند و خود را دائم جای عقل کل می‌گیرد و به جای همه می‌خواهد تصمیم بگیرد‏، در حالی که کاملا این حرف با استقبال مردم از فیلم‌ها در تعارض است.

حوزه هنری قرار است شش فیلم سینمایی" برف روی کاج‌ها"، "بیخود و بی‌جهت"، "پذیرایی ساده"، "پل چوبی"، "من مادر هستم" و "من همسرش هستم" را اکران نکند. این در حالی است که این فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر اکران شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته بود و حتی برف روی کاج‌ها سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد.


سید جمال ساداتیان تهیه کننده فیلم برف روی کاج‌ها در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: عملکرد حوزه هنری در ماه‌های اخیر شگفت انگیز بوده است زمانی حوزه هنری به دنبال اکران همین فیلم‌ها بود اما ناگهان و در یک تصمیم یک شبه و خلق  الساعه اعلام کرد که این فیلم‌ها را اکران نمی‌کند.حوزه هنری نباید این گونه عمل کند بلکه باید نظرات خود را از طریق معاونت سینمایی اعمال کند.


ساداتیان ادامه داد: متاسفانه امروز گروهی از سینماگران چوب اختلافات حوزه هنری با معاونت سینمایی را می‌خورند و حتی این امر به مردمی که زمانی فیلمی را انتخاب کرده بودند نیز سرایت می‌کند.برخورد حوزه هنری برخورد با سینماگران نیست بلکه برخورد با مردم است و نباید حوزه هنری مشکلات خود و اختلافات سیاسی خود با معاونت سینمایی را بر سر اهالی سینما خالی کند.


وی ادامه داد: حوزه هنری مدام تکرار می‌کند که ما می‌دانیم که مردم این فیلم را دوست ندارند و خود را دائم جای عقل کل می‌گیرد و به جای همه می‌خواهد تصمیم بگیرد و در حالی که کاملا این حرف با استقبال مردم از فیلم‌ها در تعارض است مردم با استقبال از فیلم برف روی کاج‌ها درجشنواره فیلم فجر و همچنین دیدن فیلم‌هایی همچون خوابم می‌آد در اکران عمومی نظر خود را درباره فیلم‌ها اعلام می‌کنند.


ساداتیان با اشاره به حضور خود در برنامه هفت و گفتگو با بیژن نوباوه گفت: باید فضا به گونه‌ای باشد که افراد نگاه‌های خود، سوال‌های خود و شبهاتی که راجع به فیلم‌ها دارند مطرح کنند و پاسخ طرف مقابل را بشنوند و در این میان مردم خود قضاوت کنند اما نباید مانند حوزه هنری صورت مساله را پاک کنیم. در حالی که مردم امروز قدرت تشخیص دارند.


وی ادامه داد: اگر فیلمی مشکل دارد و به طور مثال از ۲۰ نمره ۱۸ می‌گیرد نباید آن را رد کرد وبلکه باید کمک کرد تا این فیلم به نمره ۲۰ برسد.


وی ادامه داد: امروز همه باید تلاش کنیم تا این سینمای رو به موت و مریض را نجات دهیم نه که با چوب بر سر آن بزنیم و نباید بدعت‌های جدید ایجاد کنیم زیرا اگر بدعت‌هایی باب شود یقه آن فردا خود مسئولان حوزه هنری را نیز می‌گیرد.


ساداتیان تاکیدکرد: در سینمای ایران مجوز فیلم‌ها توسط معاونت سینمایی صادر می‌شود و تمام سینماگران از آنجا مجوز می‌گیرند و اگر حوزه هنری با معاونت سینمایی مشکل دارد نباید با چماق کردن بعضی شعار‌ها نتیجه مشکلات خود با معاونت سینمایی خود را بر سر سینماگران بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز