خبرگزاری کار ایران

کتاب فیلمشناخت دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت منتشر شد

asdasd

این کتاب در ۲۹۲ صفحه بصورت چهار رنگ و در دوزبان حاوی اطلاعات کامل آثار و بخش‌های مختلف جشنواره است که در فاصله کمتر از یک هفته مانده به برپایی این رویداد مهم سینمایی آماده شده است.

 ایلنا: کتاب فیلمشناخت دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) به سردبیری مسعود نجفی منتشر شد.


 به گزارش ایلنا این کتاب در ۲۹۲ صفحه بصورت چهار رنگ و در دوزبان حاوی اطلاعات کامل آثار و بخش‌های مختلف جشنواره است که در فاصله کمتر از یک هفته مانده به برپایی این رویداد مهم سینمایی آماده شده است.


نجفی که سردبیری کتاب فیلمشناخت جشنواره در دوره گذشته را نیز عهده دار بوده است درباره تفاوت این دو کتاب گفت: در دوره یازدهم با توجه به وقفه ۵ ساله در برپایی جشنواره حجم آثار نسبت به دوره اخیر بسیار بیشتر بود و کتاب در ۴۷۲ صفحه آماده شد که هنوز هم قطور‌ترین کتاب فیلم‌شناختی است که در ایران برای جشنواره‌ای منتشر شده است.
وی ادامه داد: در کتاب این دوره سعی کردیم تعداد صفحات را کمتر کنیم و مجموع هیات انتخاب و داوران هر بخش در دوصفحه بصورت عمودی معرفی شده‌اند که طراحی متفاوتی نسبت به گذشته دارد. همچنین علاوه بر یادداشت کارگردانان بخش اصلی، حدود ۲۰ نفر از سینماگران نیز درباره جشنواره به اظهار نظر پرداختتند که دستنویس آن‌ها در صفحه‌ای درج شده است.
سردبیر کتاب فیلمشناخت جشنواره مقاومت با اشاره به بخش بزرگداشت و تکریم جشنواره اظهار کرد: دو صفحه به بزرگداشت اختصاص داده‌ایم و در بخش تکریم نیز هرکدام یک صفحه در نظر گرفته‌ایم و افراد تقدیر شونده بیوگرافیشان را با دستخط خودشان نوشته‌اند. حتی از بیوگرافی دستنویس ابوالقاسم حسینی نیز که فروردین ماه امسال به دیار باقی شتافت را هم استفاده کرده‌ایم.
نجفی ادامه داد: سر فصل‌های کتاب این دوره با تصاویر دیوار‌های مختلف طراحی شده و عناوین بخش‌ها بصورت دیوار نویس‌های زمان انقلاب و جنگ درج شده است.
در کتاب فیلمشناخت دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) که زیر نظر یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره آماده شده، محمد تهرانی مدیریت اجرایی و علی شکوری مدیریت هنری را عهده دار بوده است.
عکس‌های کتاب توسط حسن هندی و امیر خلوصی گرفته شده، پرستو فرهادی وظیفه ترجمه را برعهده داشته است و در تحریریه نیز نام افرادی چون مهدی متناصری، سهیل صلاحی‌زاده، نفیسه تبریزی، علی شمس و مهرناز رازقی به چشم می‌خورد.
این کتاب نوزدهمین فیلمشناخت مسعود نجفی بعد از جشنواره‌هایی چون فیلم کوتاه تهران (۵ دوره)، حقیقت (۲ دوره)، پلیس (۳ دوره)، فجر (۲ دوره)، فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی و ویدئویی تهران محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز