خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نشست هیس دخترها فریاد نمی‌زنند؛

درخشنده: گفتگو باید از درون خانواده شروع شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۷۰

خانواده مهمترین نهاد در فهم روش زندگی و مشکلات و انتقال آن به فرزندان است و باید بستری را در جهت گفتگو در خانواده مهیا کنیم.

ایلنا: نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی هیس دخترها فریاد نمی‌زننند ساخته پوران درخشنده درحالی شب گذشته در برج میلاد برگزار شد که استقبال از این فیلم  بسیار زیاد بود تا حدی که مدیران جشنواره دو سالن دیگر برج را به صورت همزمان برای نمایش این فلیم اختصاص داده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  پوران درخشنده(کارگردان فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند) درخصوص ساخت فیلم گفت: جرقه این فیلم در سال ۸۰ زده شد و یک دفترچه پنجاه برگ به دستم رسید که خاطرات یک شهروند کردستانی در آن نوشته شده بود. اما من در آن زمان بقدری تحت تاثیر نوشته‌ها قرار گرفتم که توانایی ساخت آن را نداشتم. در سال ۸۶ گونه دیگری در راستای این قصه برایم اتفاق افتاد که خود را مجاب ساخت فیلمی با این روایت کردم!

وی افزود: برای شخصیت اول زن فیلم از هفتاد نفر تست گرفتم و در نهایت طناز را انتخاب کردم. برای تولید این فیلم با احتیاط از تمامی خط قرمزها عبور کردم تا موفق به دریافت پروانه ساخت شوم.

درخشنده ادامه داد: خانواده مهمترین نهاد در فهم روش زندگی و مشکلات و انتقال آن به فرزندان است و باید بستری را در جهت گفتگو در خانواده مهیا کنیم.

درخشنده درباه هزینه ساخت این فیلم گفت:  هزینه این فیلم با وجود بازیگران سرشناس هشتصد میلیون تومان بود.

درخشنده در پایان خاطرنشان کرد: برای ساخت این فیلم بسیار زحمت کشیدم و از تک تک عوامل و بازیگران فیلم که مرا در تولید فیلم همراهی و یاری کردند بسیار سپاسگزارم و امیدوارم با اکران عمومی آن پیام فیلم به تمامی خانواده‌ها منتقل شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد کشوری امن باشیم.

مریلا زارعی نیز گفت: من از اولین بازیگران فیلم بودم که کار را پذیرفتم و در زمان پیش تولید با درخشنده در محیط‌های مختلف جهت تحقیق همراه بودم، در ابتدا با خواندن فیلمنامه به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم و تا مدتها ذهنم را به خود مشغول کرده بود.

وی افزود: درخشنده به شدت برای تولید این فیلم زحمت کشد و بابت تمامی حمایت‌هایش از او سپاسگزارم.

طناز طباطبایی درخصوص اکران فیلم در سینماهای مردمی گفت: امروز ظهر برای اولین بار فیلم را در جمع مردم دیدم و از تمام واکنش‌ها و محبت‌های مردم سرشار از انرژی شدم. با تمام حواشی که نمایش این فیلم در زمان جشنواره داشت امیدوارم در زمان اکران عمومی موفق باشد.

طباطبایی درخصوص نقش خود تصریح کرد: زمان خواندن فیلمنامه به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم و نگران خلق کردن حس‌های موجود در فیلم بودم و پس از فیلم دچار بحران و ارتباط با جامعه و مردم اطرافم شدم.

وی ادامه داد: در این فیلم درخشنده و حسینی در زمان دورخوانی به من کمک کردند و زمان فیلمبرداری زمانی که سر صحنه می‌رفتم با هیچ یک از عوامل و بازیگران صحبت نمی‌کردم چون شخصیت شیرین نعیمی به شکلی بود که توانایی بیان دردش را برای اطرافیانش نداشت.

امیر آقایی بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: باعث افتخارم بود که با درخشنده کار کنم و با وجود نقش کوتاهم بسیار از بازی در این کار لذت بردم.

هایده صفی یاری تدوینگر فیلم نیز عنوان کرد: این فیلم را بسیار دوست دارم و همیشه دوست داشتم با یک کارگردان خانم کار کنم و در زمان تدوین از بازی بازیگران بخصوص حمیدیان و حسینی بسیار حیرت زده شده بودم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز