خبرگزاری کار ایران

برای خلق نمایش جدید؛

افسانه ماهیان و مهین صدری با یكدیگر همكاری می‌كنند

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۱۶

طرحی در ذهن داشتم كه برای درمیان گذاشتن آن با خانم صدری قرار گذاشتم، اما ایشان در جلسه پیشنهادی مطرح كردند و طی گفتگویی كه با یكدیگر داشتیم تصمیم گرفتیم متن بر اساس طرح ایشان نوشته شود تا سپس به اجرا برسیم.

ایلنا: افسانه ماهیان كارگردان و بازیگر تئاتر از همكاری خود با مهین صدری برای نگارش نمایش‌نامه‌ای جدید جهت اجرا در سال 92خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماهیان كه چندی قبل با ایفای نقش در نمایش «عروسك‌های سكوت» به كارگردانی سمانه زندی‌نژاد در قالب جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به روی صحنه رفته بود، از آغاز نگارش متنی به قلم مهین صدری برای اجرا خبر داد.

این هنرمند ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از جشنواره بیشتر به دنبال تولید نمایش خود برای سال جدید هستم كه نگارش متن برعهده خانم صدری گذاشته شده است.

وی درباره سالن‌ نمایش مورد نظر خود برای اجرای این اثر، بیان كرد: با سالن‌های ایرانشهر، حافظ و مجموعه تاترشهر مذاكرده می‌كنم تا به ببینیم در كدام‌یك از این سالن‌ها امكان اجرای نمایش ما وجود خواهد داشت.

ماهیان در ارتباط با مضمون اثر جدید خود، گفت: نمایش جدید به نوعی در گونه تئاتر مستند قرار می‌گیرد و رویكردی به اتفاقات واقعی دارد، كاراكترها هم به نوعی شناخته شده هستند.

این هنرمند با بیان اینكه خلق این نمایش برایم تجربه جدیدی محسوب می‌شود درباره نام اثر و داستان آن، تصریح كرد: طرحی در ذهن داشتم كه برای درمیان گذاشتن آن با خانم صدری قرار گذاشتم، اما ایشان در جلسه پیشنهادی مطرح كردند و طی گفتگویی كه با یكدیگر داشتیم تصمیم گرفتیم متن بر اساس طرح ایشان نوشته شود تا سپس به اجرا برسیم.

كارگردان نمایش «پالتوی پشمی قرمز» درباره انتخاب بازیگران این اثر، بیان كرد: با توجه به اینكه درحال حاضر نگارش متن كار جریان دارد و همچنین با توجه به اینكه كار مستند است نیاز داریم ابتدا متن به اندازه‌ای جا بیفتد و بازیگران بر مبنای كاركترهای نمایش‌نامه انتخاب شوند.

مهین صدری پیش از این با امیررضا كوهستانی همكاری داشته و در نمایش «ایوانف» به نویسندگی و كارگردانی این هنرمند ایفای نقش كرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز