خبرگزاری کار ایران

قصه جدید «سهراب و رستم» از زبان اسب روایت می‌شود

کد خبر : ۴۱۷۹۰

فردی که از تاریخ کشور خود خبر نداشته باشد گذشته را نمی‌داند، حال را درک نمی‌کند و قدرت پیش بینی آینده را از دست می‌دهد. باید گذشته را بدانیم و اسطوره را بشناسیم تا ببینیم چه اتفاق خوبی برای حال و آینده می‌توان تعریف کرد.

ایلنا: نمایش «آن سم‌ها سرگذشتمان نبشت» نوشته خسرو امیری و کارگردانی مشترک زری اماد و خسرو امیری قصه جدیدی از ماهیت روان‌شناختی اسطوره «سهراب و رستم» از زبان اسب است که در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر روایت می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر، امیری با بیان اینکه در نمایش «آن سم‌ها سرگذشتمان نبشت» نتیجه مخالفت سهراب به ادامه جنگ با رستم منجر به داستان جدید و شناخت این دو از هم می‌شود، اظهار داشت: سهراب به نقل باز نمی‌گردد و رستم دلایل زیادی می‌آورد که بی‌تقصیر است ولی در ‌‌نهایت در برابر پرسش‌های سهراب، ناتوان مجبور می‌شود تقصیر‌ها را به گردن اسب خود بی‌اندازد.
وی افزود: این نمایش قصه جدیدی از ماهیت روان‌شناختی اسطوره «سهراب و رستم» از زبان اسب است.
امیری با این توضیح که ملتی مرده است که تاریخ و ادبیات گذشته خود را درک نکند، گفت: فردی که از تاریخ کشور خود خبر نداشته باشد گذشته را نمی‌داند، حال را درک نمی‌کند و قدرت پیش بینی آینده را از دست می‌دهد. باید گذشته را بدانیم و اسطوره را بشناسیم تا ببینیم چه اتفاق خوبی برای حال و آینده می‌توان تعریف کرد.
در نمایش «آن سُم‌ها سرگذشتمان نبشت» سهراب براساس سنت نقل پرده خوان با پدرش در صحنه ظاهر می‌شود ولی این بار تن به بازی کشته شدن نمی‌دهد. رستم می‌گوید چاره‌ای جز گشتن او ندارد و اسب را شاهد می‌گیرد ولی اسب زیر بار حرف او نمی‌رود.
جمشید صفری، عامر مسافرآستانه، زری اماد، سیامک زین الدین و مجید یگانه از بازیگران نمایشند.
کوروش شاهونه دستیار کارگردان، زری اماد طراح صحنه و لباس و حجت علیخانی مدیر تولید نمایش هستند.
نمایش «آن سم‌ها سرگذشتمان نبشت» نوشته خسرو امیری و کارگردانی مشترک زری اماد و خسرو امیری سه شنبه (۱۰ بهمن) در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر به صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز