خبرگزاری کار ایران

افراد متعهد و پایبند به دین برای ساخت فیلم تشویق شوند

کد خبر : ۴۰۷۲۰

باید سعی کنیم واقعیت‌‌ها را به صورت فیلم نشان دهیم. نباید فیلم‌ها به گونه‌ای باشند که ارزش‌های اسلامی را زیر سئوال ببرند. معتقدم جنس کار فیلمسازی سخت و حساس است و اگر خدای ناکرده مراعات و درایت نشود، اثراتش روی مردم و جوانان دیده خواهد شد.

ایلنا: آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه باید تشویق کنید افراد متعهد و پایبند به دین فیلم بسازند، گفت: هنرمند باید بکوشد حرف خداپسندانه بزند و چهره درست جمهوری اسلامی را نشان دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از  ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، «محمدرضا عباسیان» به همراه عباس اسدالهی مشاور عالی دبیر، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و جمعی از ستاد برگزاری جشنواره و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار کرد.
عباسیان در این دیدار با اشاره به برگزاری گسترده سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تهران و ۱۰ استان کشور گفت: در این دوره از جشنواره سعی کردیم علاوه بر توجه به کیفیت فیلم‌ها، توجه ویژه‌ای به محتوا و موضوع فیلم‌ها داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس هالیوودیسم و سینما بیان داشت: جشنواره فجر به عنوان جشنواره‌ای که می‌تواند بستر حضور فیلمسازان مستقل باشد، امسال میزبان کسانی است که می‌توانند به راحتی در رابطه با هالیوود صحبت کنند.
عباسیان ضمن اشاره به نمایش فیلم‌هایی از جهان با موضوع بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی موضوع بسیار مهمی است که در این سال‌ها کانون توجه رسانه‌ها و مردم جهان بوده است. اتفاقات تاثیرگذاری در منطقه افتاده که همگی می‌تواند موضوع یک فیلم باشد. جشنواره سی و یکم فیلم فجر میزبان فیلم‌هایی از کشورهای مختلف با این موضوع است.
در ادامه این دیدار، آیت‌الله علوی گرگانی ضمن خوش‌آمدگویی به عباسیان و همراهان گفت: موضوع فیلمسازی موضوع مهمی است، مخصوصا مسئله جشنواره فیلم فجر که خیلی مهم و فوق‌العاده است و آثار و تاثیرات زیادی روی مردم و جوانان دارد. و اینکه دارید این مسئولیت مهم را انجام می‌دهید کار خیلی حساس و ارزشمندی است، چرا که تاثیرگذاری این کار حالت عملی و ملموسی دارد.
وی افزود: آنچه مهم‌تر است این است که باید خیلی دقت و مراعات شود و باید سعی کنیم واقعیت‌‌ها را به صورت فیلم نشان دهیم. نباید فیلم‌ها به گونه‌ای باشند که ارزش‌های اسلامی را زیر سئوال ببرند. معتقدم جنس کار فیلمسازی سخت و حساس است و اگر خدای ناکرده مراعات و درایت نشود، اثراتش روی مردم و جوانان دیده خواهد شد. مطمئنا فیلم ساختنی که موجب رضای خدا و خلق خدا باشد، سخت است.
وی تصریح کرد: تنها راه موفقیت در عرصه فیلمسازی مسئله تعهد دینی است. شک نکنید اگر هنرمند و فیلمساز تعهد و دغدغه دینی داشته باشد، قطعا در چارچوب‌های دینی فیلم می‌سازد و در مقابل هم اگر هنرمندان غیرمتعهد و افراد ناشایست وارد این فضا شوند، ارزش‌های اعتقادی و دینی را زیر سئوال می‌برند. خدا عالم به همه چیز است و تمامی اعمال خوب و بد را نظاره می‌کند. خداوند متعال می‌فرمایدکه ما نسخه همه اعمال، فیلم‌ها و حرکت‌های شما را بر‌می‌داریم و اگر خدای ناخواسته در آن خلاف باشد، باید پاسخگو باشید.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: مواظب باشید اثرات فیلم و فیلمسازی مسئولیت دارد و تلاش کنید ازکسانی حمایت کنیدکه تعهد دینی و اعتقادی دارند. هنرمند باید بکوشد حرف خداپسندانه بزند و چهره درست جمهوری اسلامی را نشان دهد و تشویق کنید افراد متعهد و پایبند به دین فیلم بسازند. من از خداوند توفیق شما را خواستارم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز