خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک دبیر جشنواره فیلم فجر با دکتر دارابی معاون سیما عنوان شد:

حمایت و کمک تلویزیون از بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور

کد خبر : ۳۸۴۱۰

خوشبختانه با همدلی و همراهی تهیه کنندگان و سینماگران کشور، روند خوبی را پشت سر گذاشته شده و پیش بینی می‌شود این روند تا برگزاری جشنواره و در ایام برگزاری هم تداوم یابد.

 ایلنا:نشست مشترک محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با دکتر علی دارابی معاون سیما با هدف تقویت و توسعه همکاری و حمایت شبکه‌های مختلف تلویزیونی از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در این نشست دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری، ابعاد اجرایی و تحولات صورت گرفته در این دوره عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر در گام سی و یکم با تحولات اساسی و قابل ملاحظه‌ای همراه است؛ استانداردسازی و کیفی گرایی، سیستم اکران دیجیتال فیلم‌های سینمایی، توجه به گسترش ابعاد برگزاری در تهران و شهرستان‌ها، تغییر رویکردهای محتوایی و استراتژی درعرصه بین الملل، توجه به نمایش فیلم‌های سه بعدی، تقویت و گسترش بخش فیلمسازان جهان اسلام و دعوت هدفمند از مهمانان خارجی از جمله تحولات این دوره جشنواره است.

وی افزود: خوشبختانه با همدلی و همراهی تهیه کنندگان و سینماگران کشور، روند خوبی را پشت سر گذاشته شده و پیش بینی می‌شود این روند تا برگزاری جشنواره و در ایام برگزاری هم تداوم یابد.

عباسیان با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و جذاب‌ترین رویداد فرهنگی و سینمایی است و نقش و جایگاه جامعه سینمایی و هنرمندان کشور را در جشن خجسته پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد و به همین منظور تلاش کردیم فضایی فراهم آوریم تا با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های داخلی و خارجی اهمیت این رویداد فرهنگی، ارزش‌ها و زیبایی‌های سینمای ایران به جهانیان بیشتر معرفی شود.

حمایت تلویزیون از جشنواره فیلم فجر

بر پایه این گزارش، دکتر دارابی معاون سیمای رسانه‌ای ملی ضمن استقبال از تحولات و اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: جشنواره بین المللی فیلم فجر از دو جهت قابل توجه و مهم است، از این جهت که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و هم اینکه بزرگ‌ترین جریان سینمایی و فرهنگی و رویداد سال سینما کشور است.

وی ادامه داد: شبکه‌های مختلف در کنار این جشنواره هستند و به صورت مشخص سعی می‌کنیم با تعامل کمیته‌های جشنواره برنامه‌های اصلی سینمایی و ویژه برنامه‌هایی به این رویداد مهم اختصاص یابد.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اهمیت و تاثیرات گسترده این جشنواره خاطر نشان ساخت: این جشنواره فرصت خوبی است تا برنامه سازان تلویزیونی و شبکه‌ها به غنی‌تر و قوی‌تر شدن آیتم‌ها و رویکردهای سینماییشان بپردازند و آگاهانه‌تر و هدفمندانه‌تر به سراغ نقد و تحلیل سینما و آثار و تولیدات سینمایی بروند.

وی ادامه داد: تلویزیون از این جشنواره حمایت می‌کند و آن را متعلق به خود می‌داند بویژه اینکه با چشم اندازی که ترسیم کرده‌اید شاهد تحولات و برنامه‌های خوبی در عرصه سینمای ملی و بین الملل هستیم.

دکتر دارابی اظهار امیدواری کرد، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با موفقیت و جریان ساز و تاثیرگذار برگزار شود و جامعه و مردم از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است در این نشست یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر عباسیان را همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز