خبرگزاری کار ایران

دریافت مالیات از هنرمندان ادامه دارد/۶

هنرمندان همه جای دنیا از مالیات معاف هستند

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۸۰

حسینی مهر: ما كار فرهنگی می‌كنیم و باید از پرداخت مالیات معاف باشیم/ امیدوار هستیم تا پیش از فرا رسیدن روز دادگاه حقوق بازیگران پرداخت شود.

ایلنا: ناصر حسینی مهر(كارگردان تئاتر) دریافت مالیات از هنرمندان را امری نادرست دانست. این هنرمند همچنین از احتمال حل مشكل با مركزهنرهای نمایشی در ارتباط با پرداخت دستمزد بازیگران نمایش «ویتسك» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینی مهر درباره صدور جریمه مالیاتی برای هنرمندان و شرایط پرداخت‌های خود، گفت: من مالیات خود را برای دو نمایشی كه در گذشته اجرا كردم پرداخته‌ام و در حال حاضر مبلغ تعیین شده برای نمایش ویستك را دریافت نكرده‌ام تا ببینم آیا برای این مبلغ نیز مالیاتی تعیین می‌شود یا خیر.

این هنرمند با تاكید بر اینكه ما كار فرهنگی می‌كنیم و باید از پرداخت مالیات معاف باشیم، اظهار كرد: این اتفاق هم چیز عجیبی نیست، در تمام نقاط دنیا اوضا بر این منوال است. در دیگر نقاط جهان مثل اینجا سینماگران مالیات پرداخت می‌كنند اما دیگر رشته‌های هنری به ویژه هنرمندان تئاتر از پرداخت مالیات معاف هستند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تجربه شخصی خود، تصریح كرد: تجربه شخصی من از تولید و اجرای اثر نمایشی در كشورهای آلمان به مدت 15سال و فرانسه نیز نشان می‌دهد در آنجا نیز هنرمندان از پرداخت مالیات معاف بودند.

او ادامه داد: در این كشورها تمام مراكزی كه فعالیت هنری می‌كنند حتی مراكز دولتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و این طبیعی است كه چنین باشد.

حسینی مهر با ابراز امیدواری از حل شدن مشكلات مالیاتی هنرمندان تئاتر، بیان كرد: اداره مالیات نباید از مركز هنرهای نمایشی و قراردادهایی كه با هنرمندان می‌یندد هم مالیات كم كند. من هنرمند كه هر دو سال یك كار روی صحنه می‌آورم و با این شیوه پرداخت مواجه هستم چطور باید مالیات پرداخت كنم.

این كارگردان با انتقاد مجدد نسبت به دریافت مالیات از هنرمندان، تصریح كرد: آیا اصلا گروهی می‌آید درنظر بگیرد دخل و خرج زندگی هنرمند در این اوضا احوال اقتصادی چطور تامین می‌شود؟ چطور می‌تواند با سالی دو نمایش و یك تدریس جزئی در دانشگاه كه ترمی پانصدهزار تومان بابت آن دریافت می‌كند از پس اجاره بهای مسكن و پرداخت هزینه‌های بالای زندگی برآید؟

كارگردان نمایش «ویتسك» كه بابت تاخیر مركزهنرهای نمایشی درخصوص پرداخت دستمزدهای عوامل گروه اجرایی خود شكایتی را تسلیم دادگاه كرده است، درباره سرنوشت این پرونده نیز، گفت: هنوز خبری نیست تا دو سه هفته دیگر كه زمان دادگاه است، اما شاید قبل از برگزاری جلسه دادگاه بتوان با همكاری مسئله را حل كرد.

او در انتها اضافه كرد: ما امیدوار هستیم كه پای هنرمند به دادگاه باز نشود و به آن سمت نرویم، در شان هنرمندان نیست دادگاه بروند به هرحال عده‌ای از دوستانی هم كه در مركزهنرهای نمایشی فعال هستند از خانواده هنرمندان محسوب می‌شوند و درست نیست به این سمت حركت كنیم كه حق خود را با طرح شكایت و از طریق دادگاه دریافت كنیم. من امیدوارم تا قبل بروز این چنین مسئله‌ای حق و حقوق بازیگران پرداخت شود كه نشانه‌هایی در این خصوص دیده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز