خبرگزاری کار ایران

با اقتباس حمیدرضا نعیمی و كارگردانی میلاد نیک‌آبادی؛

«رابینسون کروزوئه» در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود

کد خبر : ۳۵۵۳۹

با تجربه و توانایی که نعیمی در اقتباس دارد به خوبی توانسته از رمان دنیل دفو عبور کند و دنیاهای جدیدی را برای رابینسون و سایر کاراکترهای نمایش‌نامه‌اش بسازد.

ایلنا: نمایش «رابینسون کروزوئه» به كارگردانی میلاد نیک‌آبادی در بخش تجربه‌های نو سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میلاد نیک‌آبادی کارگردان نمایش «رابینسون کروزوئه»، پذیرفته شده در بخش تجربه‌های نو سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش ضمن توجه بر مساله‌ی بحران اقتصادی و نیز تنهایی انسان قصد دارد در فرم اجرای خود به زبان جدیدی دست یابد. در این نمایش سعی شده از ویژگی‌های بدنی بازیگران استفاده‌های ویژه شود و ریتم‌هایی با بدن بازیگران در قالب تکنیک Body Drama اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در چگونگی شکل‌گیری این نمایش‌نامه بحث‌ها و گفتگوهای بسیار زیادی با حمیدرضا نعیمی نویسنده‌ی این نمایش‌نامه داشتیم که به نظرم با تجربه و توانایی که نعیمی در اقتباس دارد به خوبی توانسته از رمان دنیل دفو عبور کند و دنیاهای جدیدی را برای رابینسون و سایر کاراکترهای نمایش‌نامه‌اش بسازد.

این نمایش کاری از گروه تئاتر شایا است و بهرام افشاری, مجید نوروزی, علی حسین‌زاده, احمد محمد جواهری و مهرداد خانی به عنوان بازیگر حضور دارند. همچنین شبنم موتابی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و سعید تهرانی به عنوان سازنده موسیقی حضور دارند.

طراحی صحنه به عهده‌ی میلاد نیک‌آبادی و گلنار اکبری است, طراحی لباس را گلنار اکبری و طراحی پوستر و بروشور را امیر رجبی انجام می‌دهند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان از مصطفی محمودی به عنوان مشاور اطلاع‌ رسانی و تبلیغات نساء نیکو، لاله محمودی و ندا تهرانی به عنوان روابط عمومی، سعیده محمدزاده به عنوان منشی صحنه، میثم بایرامی به عنوان مدیر صحنه، قاسم غضنفری به عنوان مسئول فنی و ساخت دکور, فاطمه مولایی به عنوان دستیار طراح لباس و فهمیه حکمت اندیش به عنوان عکاس نام برد.

این گروه نمایشی در حال حاضر با تمرینات هر روزه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر, برای شرکت در جشنواره آماده می‌شود. یادآور می‌شود سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 26 دی ماه تا 12 بهمن ماه به دبیری سعید کشن‌فلاح برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز