خبرگزاری کار ایران

سه فیلم حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر

کد خبر : ۳۳۴۴۶

فیلم‌های سینمایی «خسته نباشید»، «حوض نقاشی» و «تاج محل» با هدف احیای سینمای خانواده در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند.

ایلنا: فیلم‌های «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری، «تاج محل» به کارگردانی دانش اقباشاوی و «خسته نباشید» به کارگردانی محسن قرایی محصول سال ۹۱ حوزه هنری هستند که احتمالا اولین نمایش آن‌ها در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر باشد.

شهاب حسینی و نگار جواهریان بازیگران اصلی این فیلم هستند که به دلیل تازگی نقش‌ها و نوع قصه قطعا بازیشان در این دوره از جشنواره دیده می‌شود.
داستان این فیلم سینمایی درباره زوج جوانی به نام مریم و رضا است که با نوع نگاهی که به زندگی دارند با تمام افرادی که پیرامون آن‌ها زندگی می‌کنند متفاوت هستند و این تفاوت در زندگی خانوادگی و اجتماعی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

این فیلم هم اکنون مراحل فنی خود را طی می‌کند و نسخه‌ای از آن برای بازبینی به هیئت انتخاب سپرده شده تا برای نمایش در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شود.

اثر دیگری که محصول حوزه هنری در سال جاری است، فیلم سینمایی «تاج محل» به کارگردانی دانش اقباشاوی فیلمساز جوانی است که سال‌ها به عنوان دستیار در سینمای ایران همکاری کرده است. این فیلم تجربه اول سینمایی اقباشاوی در مقام کارگردان است.

فیلم سینمایی «تاج محل» به مسائل انسانی وایمانی می‌پردازد و موضوع آن در جامعه امروز که درسال‌های اخیر وجوهات و رفتارهای انسانی کمی کم رنگ شده کار کرد مناسبی دارد. این فیلم یک فیلم شهری اجتماعی است و برخلاف معمولِ فیلم‌های شهری که در تهران می‌گذرند، «تاج محل» در فضای شهر صنعتی آبادان روایت می‌شود.

تولید دیگری که در سال جاری می‌تواند نماینده خوبی از حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر باشد فیلم سینمایی «خسته نباشید» به کارگردانی محسن قرایی است که این فیلم اولین تجربه کارگردانی سینمایی قرایی محسوب می‌شود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «خسته نباشید» در شهر کرمان صورت گرفت و این فیلم در راستای تولید آثارسینمایی در شهرهایی دیگر کشور و به کارگیری هنرمندان شهرستان است. این فیلم هم اکنون مراحل فنی خود را طی می‌کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز