خبرگزاری کار ایران

رحمت امینی:

جشنواره تئا‌تر فجر نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است

کد خبر : ۳۲۰۵۱

باید برای جشنواره تئا‌تر فجر برنامه ریزی درازمدت وجود داشته باشد و دبیرخانه آن در طول سال فعال باشد تا شاهد برگزاری جشنواره قوی تری باشیم.

ایلنا: رحمت امینی مدرس و کارگردان تئا‌تر اظهار داشت: حتی با تغییر مدیریت کلان فرهنگی، جشنواره تئا‌تر فجر به مسیرش ادامه داده و جایگاه خود را تثبیت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر فجر؛ وی با بیان اینکه توجه مادی و معنوی به جشنواره موجب ارتقا نمایش‌ها و بالا رفتن سطح کیفیت این رویداد می‌شود، گفت: جشنواره تئا‌تر فجر به لحاظ مادی همیشه با کم و کاستی همراه بوده است و افزایش بودجه به پیشرفت این جریان کمک زیادی خواهد کرد. به لحاظ معنوی نیز جشنواره باید تضمینی برای اجرای نمایش‌ها و تولیدات تئاتری باشد.

کارگردان نمایش «مجلس غریب تنهایی» جشنواره تئا‌تر فجر را نماینده تئا‌تر کشور دانست و افزود: حضور هنرمندان حرفه‌ای به جشنواره رنگ و جلا می‌بخشد. با برنامه ریزی مناسب از سوی متولیان جشنواره می‌توان شاهد آثار شایسته در تمام بخش‌های این رویداد هنری باشیم.

امینی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره تئا‌تر فجر، گفت: آینده تئا‌تر کشور در دست دانشگاهیان و جوانان است. ۷۰ درصد حاضران جشنواره را نیز طیف دانشگاهی و جوانان تشکیل می‌دهند که آثارشان سطح کیفی کاری خوبی داد؛ سرمایه گذاری برای این افراد مستعد، باید سرلوحه کار هر دبیری باشد.

وی حضور پیش کسوتان را در جشنواره تئا‌تر فجر تردید ناپذیر دانست و اضافه کرد: پیش کسوتان چشم و چراغ این حرکت هنری هستند و جایگاه انکارتاپذیری، در جشنواره دارند.

کارگردان نمایش «شناسایی» یادآورشد: دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئا‌تر فجر خوشبختانه از چهره‌های دانشگاهی تئا‌تر کشور به شمار می‌آید ولی در شرایطی جشنواره این دوره را برگزاره می‌کند که اوضاع اقتصادی خوب نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز