خبرگزاری کار ایران

در جشن تولد ۷۴ سالگی بهرام بیضایی مطرح شد

بنی اعتماد: کار ما امروز دریغ و افسوس خوردن برای رفتن هنرمندان است

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۴۷

فرمان آرا:با این مدیران فرهنگی و سینمایی، بیضایی و امثال وی باید برای زندگی به جای دیگری بروند و ما باید از خود به پرسیم چرا نباید بیضایی اینجا باشد و در اینجا از وی قدر‌شناسی شود و در اینجا تشویق شود.

ایلنا: مراسم تولد ۷۴ سالکی بهرام بیضایی شب گذشته(4 دی) همزمان با افتتاح عکس‌های عزیز ساعتی در نگارخانه آریا برگزار شد.
به گزار ش خبرنگار ایلنا، همایون اسعدیان(رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران) با خوش آمدگویی به میهمانان گفت: امروز قصد کردیم باگرفتن یک مراسم مختصر و همچنین بریدن یک کیک، تولد هنرمند و کارگردانی را برگزار کنیم و از کارگردانی یاد کنیم که خاطرات کودکی و جوانی بسیاری از ما را رقم زده است و نقش بی‌بدیلش در سینما از زمان ساخت فیلم کلاغ دیده می‌شود.
وی ادامه داد: شورای مرکزی کانون کارگردانان با همکاری جمعی از دوستان بر آن شد تا این مراسم را برگزار کند و از عزیز ساعتی که با برگزاری نمایشگاه در نگارخانه آریا این فرصت را فراهم کرد، متشکریم.
رخشان بنی اعتماد نیز با تاسف از اینکه امروز درحالی تولد بیضایی را جشن می‌گیریم که وی در خارج از کشور حضور دارد؛ افزود: نباید اینگونه باشد که مادر غیبت هنرمندان برای آن‌ها تولد بگیریم. امروز نبودن این هنرمندان برای ما دریغ و افسوس بدنبال دارد.
وی ادامه داد: امیدوارم روزی این فضای بسته و تنگ و این آلودگی هنری که شامل ما شده است، رفع شود.
بهمن فرمان آرا نیز با تبریک تولد بهرام بیضایی گفت: من هفته‌ای یک یا دوبار با بیضایی صحبت می‌کنم با وضع موجود و فضایی که جود دارد تعجبی ندارد که بیضایی از ایران برود.
وی ادامه داد: با این مدیران فرهنگی و سینمایی، بیضایی و امثال وی باید برای زندگی به جای دیگری بروند و ما باید از خود به پرسیم چرا نباید بیضایی اینجا باشد و در اینجا از وی قدر‌شناسی شود و در اینجا تشویق شود.
فرمان آرا افزود: افرادی همچون جواد شمقدری و علیرضا سجادپور قدر افرادی مانند بیضایی را نمی‌دانند. در ادامه مراسم شمع ۷۴ سالگی بهرام بیضایی روشن شد و سپس کیک تولد توسط عزیز ساعتی بریده شد.
در این مراسم افرادی همچون  کمال تبریزی فرهاد توحیدی، بابک احمدی، واروژکریم مسیحی، مازیار میری، حمید جبلی، پگاه آهنگرانی، جهانگیر کوثری، شاهرخ دو لکو، حبیب رضایی، ابراهیم حقیقی و جمعی از هنرمندان سینما و تا‌تر حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز