خبرگزاری کار ایران

محسن علی اكبری در گفتگو با ایلنا اعلام كرد:

تحویل واحدهای مسكن مهر هنرمندان 3الی 5ماه طول می‌كشد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۶۴

براساس مصوبه شورای عالی سینما ۲ هزار واحد مسکونی قرار است در شهرک پرند به هنرمندان تحویل داده شود و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هم اکنون از میان ۵ هزار عضو فعال در سینما بیش از ۳۰ درصد از آن‌ها صاحب خانه هستند و ۷۰ درصد نیازمند مسکن مهر هستند.

ایلنا: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و عضو شورای عالی سینما با رد تحویل مسکن های مهر به هنرمندان اعلام کرد که این طرح همچنان در مرحله ثبت نام است.
محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و عضو شورای عالی سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت اختصاص مسکن مهر به هنرمندان گفت: براساس مصوبه شورای عالی سینما ۲ هزار واحد مسکونی قرار است در شهرک پرند به هنرمندان تحویل داده شود و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و کار کار‌شناسی هم اکنون از میان ۵ هزار عضو فعال در سینما بیش از ۳۰ درصد از آن‌ها صاحب خانه هستند و ۷۰ درصد نیازمند مسکن مهر هستند.
وی ادامه داد: قرار است سازمان سینمایی سازوکار اختصاص ۲ هزار واحد اولیه را فراهم کند و کسانی که قصد دارد از این واحد‌ها استفاده کنند می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای با مراجعه به کمیته ساماندهی صنوف فرم‌ها را دریافت و ثبت نام خود را انجام دهد.
علی اکبری افزود: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر جهت دریافت مسکن مهر هنرمندان ثبت نام کردند و زمانی که تعداد افراد ثبت نام کرده به ۲ هزار نفر برسد اسامی به جواد شمقدری اعلام می‌شود و ایشان نیز درخواست را به رییس جمهور اعلام می‌کند.
در مرحله بعد رییس جمهور آن را به وزیر مسکن ابلاغ می‌کند.
وی درباره زمان تحویل واحدهای مسکونی گفت: از زمانی که فهرست اسامی آماده شود و به رییس جمهور ارسال شود تا زمان تحویل اولین واحد بین سه تا پنج ماه طول خواهدکشید.
وی همچنین درباره رفع مشکل مالیاتی با هنرمندان گفت: براساس آنچه که پیش از اعلام شد مواد ۱۵ و ۱۶ ماده ۱۳۹ قانون مالیاتی اشکال حقوقی دارد که این اشکال با خانم بداغی معاون حقوق رییس جمهور مطرح شد و کلیات اصلاح این ماده به تصویب هیات دولت رسید اما جزییات آن باید در دیدار با وزرای اقتصاد و دارایی مطرح و تصویب شود.
وی با اشاره به اینکه بحث ماده ۱۵ و ۱۶ با ماده ۹۶ متفاوت است، گفت: در بند ب ماده ۹۶ اعلام شده که اشخاص حقیقی باید دفا‌تر مالیاتی خود را تکمیل کنند و ارایه دهند هدف ما در این ماده این است به تمامی اهالی سینما از این بند معاف و مشمول بند ج شود که نیازی به ارایه دفتر ندارد.
علی اکبری ادامه داد: اگر ماده ۱۵ و ۱۶ ماده ۱۳۹ حل شود مشکل بسیاری از تهیه کنندگان سینما که بدهی مالیاتی دارند حل خواهد شد هرچند که کلیات آن امروز تصویب شده و رییس جمهور نیز دستور متوقف کردن اجرای این مواد را تا اصلاح آن صادر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز