خبرگزاری کار ایران

رضا ثروتی با "ویتسک" به تالار حافظ می‌آید

کد خبر : ۲۹۰۰۹

«ویتسک» تراژدی است به قلم گئورگ بوشنر -نمایشنامه‎نویس قرن ۱۹ آلمان- که در ۲۳ سالگی این نمایش را ناتمام گذاشت. پس از سال‎‌ها دیگران پی به نبوغ بوشنر بردند و از میان دست نوشته‎‌هایش به تکمیل نمایش «ویتسک» پرداختند.

 ایلنا: نمایش «ویتسک» به کارگردانی رضا ثروتی از یکشنبه سوم دی ماه در تالار حافظ اجرا خواهد شد. طراحی، نویسندگی و کارگردانی این نمایش بر عهدۀ ثروتی است و آرمان جعفری، محمد عقیلی و مجید رحیمی جعفری تهیه کنندگان این اثر هستند.
به گزارش ایلنا، «ویتسک» تراژدی است به قلم گئورگ بوشنر -نمایشنامه‎نویس قرن ۱۹ آلمان- که در ۲۳ سالگی این نمایش را ناتمام گذاشت. پس از سال‎‌ها دیگران پی به نبوغ بوشنر بردند و از میان دست نوشته‎‌هایش به تکمیل نمایش «ویتسک» پرداختند.
ویتسکِ رضا ثروتی داستان مرد فقیری است که تنها انگیزهاش را برای زندگی کردن به دست آوردن مایحتاجی برای همسرش می‌‎داند. او که عاشقانه همسر و فرزندش را دوست می‌دارد با خیانت همسرش مواجه شده و از آن پس همه هستی و پدیده‎های اطرافش را رو به زوال و نابودی می‌‎بیند. ترس‎های او که قالبی برگرفته از دنیای کابوس گونهاش دارد، در ذهن وی به شکل مفاهیمی چون آخرالزمان، فراماسونری (تشکلهای زیرزمینی و اسرارآمیز) و جهان‎های موازی نمایان می‌‎شود.
بازیگران این نمایش را مرتضی اسماعیل کاشی، پانته‎آ پناهی‎‌ها، بابک حمیدیان، مهدی کوشکی، ماکان اشگواری، اصغر پیران، بهمن عباس‌پور، آرمین هایراپنیان و حمیدرضا الله بخش (قهرمان اسکیت نمایشی کشور) تشکیل می‌‎دهند. گفتنی است گروه نمایش آکادمی هنر و خانه هنرهای شهری مجریان طرح این نمایش هستند.
عوامل این نمایش عبارتند از:
طراحی لباس و آکساسوار: شیما میرحمیدی، طراح نور: رضا بهجت، آرمین هایراپتیان دستیار هنری، موسیقی و طراح صدا: بامداد افشار، مشاور تولید: کیوان کثیریان، دستیاران تهیه: الهه عقیلی و سهیل الله‌یار، پشتیبانی و هماهنگی: هدیه میرزاده، دستیاران کارگردان: نیما محبی، راحله شمس‌آبادی و آرمین هایراپتیان دستیار هنری، مشاور صدا و مهندسی فنی صدا: آیدین الفت، مدیر صحنه: سعید غفاری، طراح چهره‎‌پردازی: سارا اسکندری، طراح پوس‌تر و بروشور: مرتضی اتابکی، عکاس: آوا کیایی و مهرداد متجلی، دستیاران صحنه: مهدی عبدی و محسن اصلانی، دستیاران لباس نسیم ملکی و مهیا صالحی
مدیر تبلیغات و امور رسانه‎ای: منصوره بسمل، گروه روابط عمومی: ایلیا شمس و عسل عباسیان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز