خبرگزاری کار ایران

نجاریان، سالاری و سخایی داوران بخش فیلمنامه جشنواره نماز و نیایش

کد خبر : ۲۶۹۸۱

با دریافت ۲۷۲ فیلمنامه جشنواره نماز و نیایش وارد مرحله داوری شد. حسن نجاریان، تیرداد سخایی و محمود سالاری این آثار را بررسی می‌كنند.

ایلنا: پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با دریافت ۲۷۲ فیلمنامه از سراسر کشور در دو بخش آزاد و ویژه «اقتباس ادبی از متون کهن ایرانی و اسلامی – قصص قرآن و احادیث و روایات» و به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در چهارشاخه داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی آثار رسیده را با حضور سه کار‌شناس و فیلمنامه نویس مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری «پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین»، حسن نجاریان، تیرداد سخایی و محمود سالاری سه نفر از اعضای کمیته انتخاب و داوری آثار پس از مطالعه آثار رسیده جوایز خود را به شرح ذیل به برگزیدگان اهدا می‌كنند:

۱-تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر اول

۲-دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان نفر دوم

۳-لوح تقدیر جشنواره و مبلغ سه میلیون ریال به عنوان نفر سوم

فیلمنامه‌های منتخب براساس ضوابط تولید توسط انجمن سینمای جوانان ایران از حمایت از تولید برخوردار خواهند شد.

جایزه بخش ویژه

تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی به همراه حمایت از تولید اثر فوق براساس ضوابط اعلام شده.

هیات داوران می‌توانند علاوه بر جوایز مذکور، حداکثر چهار دیپلم افتخار به آثار بر‌تر اهدا کنند.

تیرداد سخایی متولد دزفول، کار‌شناس هنرهای دراماتیک و کار‌شناس ارشاد از امریکا، وی به عنوان مدرس در دانشکده صداوسیما و کار‌شناس مسئول امور سینمایی ارشاد استان تهران فعالیت دارد. او ترجمه کتاب راز قطعه سرخ و چاپ کتابهای آموزشی فیلمنامه نویسی و نگارش فیلمنامه را در کارنامه هنری خود دارد. از فیلمنامه‌های نوشته شده توسط وی می‌توان به آلما، سرب و هوای تازه اشاره کرد.

حسن نجاریان متولد تهران، کار‌شناس سینما با گرایش فیلمنامه نویسی است وی به عنوان مدیر صحنه و دستیار اول کارگردان و برنامه ریز فعالیت داشته و امروز به عنوان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در این بنیاد مشغول به کار است.

محمود سالاری متولد تهران کار‌شناس ارشد رشته ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه و معاون امور دانشجویی دانشکده صداوسیما و مشاور معاون امور فرهنگی و مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی را در کارنامه اجرایی خود دارد.

پنجمین جشنواره ملی نماز ونیایش به روایت دوربین توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم از ۲ تا ۵بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز