خبرگزاری کار ایران

سینما آزادی و استقلال همچنان محروم از فیلم هستند؛

نامه‌ی محرمانه‌ی حوزه هنری به وزیر ارشاد صحت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۶۷۵

بند سه تفاهم‌نامه‌ی میان حوزه هنری و شورای اكران که درباره سینما آزادی است به دلیل تفسیر به رای گروهی در حوزه هنری همچنان اجرا نمی‌شود؛ به همین دلیل شورا؛ حواله‌ی فیلم‌های جدید را برای اکران در سینما آزادی صادر نمی‌کند.

ایلنا: کشمکش شورای صنفی نمایش و حوزه هنری بر سر اکران فیلم‌ها و بخصوص نمایش فیلم‌ها در سینما آزادی و استقلال همچنان ادامه دارد و شورای صنفی نمایش بر این اساس که حوزه هنری تعدادی از فیلم‌ها را اکران نمی‌کند؛ اجازه اکران سایر فیلم‌ها را در سینما آزادی صادر نمی‌کند. این کشمکش‌ها آنقدر ادامه پیدا کرد که شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت علاوه بر سینما آزادی به سینما استقلال هم فیلم جدید برای اکران ندهد. همین امر باعث شده تا مرتضی مومنی شریف(رئیس حوزه هنری) با ارسال نامه‌ی محرمانه به وزیر ارشاد از وی تقاضای مداخله و حل ماجرا را بکند.

سیدضیا هاشمی(رئیس شورای صنفی نمایش و رئیس مجمع صنفی تهیه کنندگان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با تایید ارسال این نامه از سوی حوزه هنری گفت: به دلیل اینکه این نامه محرمانه است مطالب زیادی نمی‌توان درباره آن گفت اما آنچه که مشخص است این است که حوزه هنری دراین نامه اعلام کرده که ما به تعهدات چهاربندی خود در تفاهم نامه قبلی وزارت ارشاد و حوزه هنری عمل کرده‌ایم اما همچنان شورای صنفی نمایش به آزادی فیلم نمی‌دهد.
وی ادامه داد: براساس این مفاد تفاهم‌نامه حوزه هنری و ارشاد، باید حوزه هنری فیلم‌هایی را که نمی‌خواهد اکران کند به صورت محرمانه به ارشاد اعلام کند، سینماهای شهرستان از تصمیم حوزه هنری مبنی بر اکران نکردن بعضی فیلم‌ها معاف هستند، سینمای آزادی نیز به دلیل مشارکت آن با شهرداری تهران همانند سینماهای شهرستان از اکران نکردن بعضی فیلم‌ها مستثناست.
هاشمی افزود: ما معتقدیم امروز همچنان بند سه این تفاهم نامه که درباره سینما آزادی است به دلیل تفسیر به رای گروهی در حوزه هنری همچنان اجرا نمی‌شود و لذا ۶ فیلم از فیلم‌های روی پرده به دستور مدیران حوزه هنری در سینما آزادی اکران نمی‌شود به همین دلیل ما نیز برای حفظ حقوق تمامی اهالی سینما و اقدام مقابله به مثل حواله فیلم‌های جدید را برای اکران در سینما آزادی صادر نمی‌کنیم.
هاشمی درباره وضعیت سینما استقلال گفت: وضعیت سینما استقلال نیز مانند سینما آزادی است و زمانی که گروهی از اختیارات خود برای اکران نکردن فیلم‌ها استفاده می‌کنند؛ ما هم در مقابله به مثل از اختیارات خود در ندادن فیلم به سینماهای گروه مقابل استفاده می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز