خبرگزاری کار ایران

سعیده امیرساعی كارگردان مونولوگ «كروكی»:

دوهفته اجرا بسیار كم است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۵۶

مونولوگ كروكی نمایش برتر جشنواره مونولیو سال89، تنها دوهفته در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا خواهد داشت.

ایلنا: نمایش «كروكی» نوشته مهدی كوشكی و كارگردانی سعیده امیرساعی از فردا در حالی روی صحنه می‌رود كه نویسنده و كارگردان اثر اعتقاد دارند زمان تعیین شده برای اجرا بسیار كم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرساعی ضمن اشاره به اینكه اثر سال 89تولید شده و گروه مدت‌ها است انتظار اجرای آن را می‌كشد، گفت: به دلیل اینكه خانه هنرمندان تضمین داده بود آثار برگزیده جشنواره مونولیو اجرای عمومی می‌گیرند، انتظار كشیدیم تا در برنامه اجراها قرار بگیریم، با تغییر مدیریت كلیه برنامه‌ها عوض شد و ما ناچار شدیم مجدد برای اجرا پرونده درست كنیم.

این كارگردان با بیان اینكه متن نمایشنامه به صورت كارگاهی شكل گرفته است، اظهاركرد: اجرایی كه از فردا آغاز می‌شود تا حدودی با اجرای سال89 تفاوت دارد كه اجرای آن برعهده سعید چنگیزیان خواهد بود.

امیرساعی همچنین درپاسخ به این سوال كه آیا علاقه دارد پس از سالن انتظامی متن را در محل دیگری اجرا كند یا نه، بیان كرد: نمی‌دانم، بهتر است اجرای طولانی‌تری در سالن انتظامی خانه هنرمندان بگیریم، چون یك هفته نخست عملا صرف اطلاع‌رسانی و آگاهی مخاطبان از اجرای نمایش در سالن خواهد شد. با توجه به زحمت‌ زیادی كه برای تولید و اجرای اثر كشیده شده، اجرای دوهفته واقعا كم است.

وی ادامه داد: پس عملا تنها یك هفته زمان اجرا داریم، البته مسئولان قول‌هایی مبنی‌بر افزایش روزهای اجرا داده‌اند اما واقعا نگران هستم این امكان برای گروه فراهم نشود. چون تمدید هفته دوم اجراها هم منوط به استقبال بالای مخاطبان از كار و فروش گیشه در هفته اول شده است.

كارگردان مونولوگ كروكی درباره اینكه آیا با تاكید بر فروش گیشه آثار توسط مدیران تئاتر موافق است یا خیر، اظهار كرد: این تاكید خوب نیست، چون گروه وقت و انرژی زیادی صرف به روی صحنه آوردن اثر نمایشی می‌كند. به طور خاص ما انتظار داریم افرادی كه موفق نشدند اجرای دوسال قبل را ببینند امكان تماشای كار را پیدا كنند و فروش خیلی برای ما ملاك نیست.

مهدی كوشكی نویسنده این اثر همچنین ضمن تاكید بر اینكه متن اثر مطابق شرایط زمانه خود و حال و هوای اجتماعی دوسال قبل نوشته شده است، توضیح داد: نمایش ما قصه انسانی را روایت می‌كند كه در میان هجوم اطلاعات و اخبار گرفتار شده و نمی‌داند اصلا زنده است یا مرده، حتی نمی‌داند اصلا باید كاری اجام دهد یا نه.

نویسنده نمایشنامه با اشاره به اینكه اثر در فستیوال مونولیو با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شد، اظهار كرد: مدت زیادی بود دنبال اجرای عمومی این نمایش بودیم‏، بحث اجرا در تئاترشهر هم مطرح شد اما گروه بیشتر علاقه داشت اثر در همان سالن انتظامی روی صحنه برود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز