خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه ای سومین جشنواره هنر مقاومت مطرح شد:

موزه دائمی هنر مقاومت تاسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۳۳

در تمام بخش‌های جشنواره هنرهای تجسمی سعی شده از داورانی استفاده کنیم که تجربه زیادی نسبت به حوزه تخصصی خود دارند و کارشناس بخشی هستند که داوری آن را به عهده گرفتند.

ایلنا: نشست رسانه‌ای سومین جشنواره هنر مقاومت ظهر امروز(19 آذر) در سالن نشست‌های بنیاد فرهنگی روایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب صادقی(دبیرکل این جشنواره) ابتدا ضمن ابراز امیدواری درخصوص ادامه روند رو به رشد دوره های گذشته در جشنواره سوم، گفت: در این دوره تلاش می کنیم صدا و هنر مظلوم جهان اسلامی را که در مقابل هجوم تبلیغات رسانه های کشورهای مدعی آزادی قرار دارد مطرح کنیم.

وی ادامه داد: هر آنجه دست اندرکاران بیگانه تلاش می کنند با فرهنگ مقاومت مقابله کنند ما نیز تلاش مضاعف را برای رساندن صدای مردم مظلوم کشورهای مسلمان مانند فلسطین و نوار غزه را مثل سابق در دستور کار خواهیم داشت.

صادقی با اشاره به تحریم های فرهنگی که کشورهای غربی علیه ایران به راه انداخته اند؛ اظهار داشت: به همین دلیل در این دوره در حوزه هنرهای تجسمی دست ما بسته بود تا آثار کشورهای مختلف جهان را به ایران بیاوریم اما در بخش کاریکاتور بسیار خوب عمل شده است و آثار گوناگونی در جشنواره سوم وجود دارد.

این مدیر همچنین در خصوص داوری بخش های مختلف جشنواره توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در تمامی بخش های مختلف جشنواره هنرهای تجسمی سعی شده از داورانی استفاده کنیم که تجربه زیادی نسبت به حوزه تخصصی خود دارند و کارشناس بخشی هستند که داوری آن را به عهده گرفتند.

وی با اشاره به دوره های قبلی جشنواره اظهار کرد: جشنواره اول در پهنه ملی دنبال شد، جشنواره دوم رویکرد بین المللی داشت اما در جشنواره سوم تلاش ما ترکیب بخش ملی و بین المللی در هم و استفاده از تجربه دو جشنواره قبلی بود.

وی افزود: رفتار خصمانه مدعی آزادی و جامعه مدنی که تحریم فرهنگی را در دستور کار قرار داده است نمی تواند موجب شود که ما از ایستگادگی در برابر این هجمه ها دست بکشیم و یقین دارم مخاطب جهانی خود را پیدا خواهیم کرد.

مدیر سومین جشنواره هنر ملی مقاومت ضمن بیان این مطلب که همزمان با برگزاری جشنواره کارگاه های آموزشی در سراسر کشور برگزار می شود؛ اظهار داشت: از میان این کارگاه های آموزشی دو کارگاه تا الان برگزار شده و آثار هنرمندان جوان مورد داوری قرار گرفته است که با همکاری دانشگاه های بزرگ کشور مثل دانشگاه تربیت معلم ادامه پیدا کرده و دانشجویان در آن خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: یقینا همکاری و دقت وسیع رسانه ها به این جامعه هنری معنا گرا موجب غنی تر شدن و عزت معنایی حوزه هنر خواهد شد.

در ادامه این نشست محمد حبیی(دبیر اجرایی جشنواره) گفت: در این دوره نسبت به دوره های گذشته چهار بخش تصویرسازی، خط و نقاشی، نگارگری و پژوهش اضافه شده و بخش های طراحی و کاریکاتور نست به قبل گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای اینکه هنرمندان با خیالی آسوده تر آثار را به دبیرخانه ارسال کنند زمان دریافت آثار نیز تا 25 بهمن ماه تمدید شده است زمان برگزاری جشنواره اما مانند سال های گذشته خواهد بود و تغییر نکرده است.

صادقی در پاسخ به اینکه چرا میان زمان دریافت و داوری آثار 9 فاصله وجود دارد گفت: فروردین ماه را عملا به خاطر مسائل عید نوروز و تعطیلات از دست می دهیم بعد از آن هم احتمالا برگزاری انتخابات موجب تحت تاثیر قرار گرفتن جامعه هنری خواهد شد این عوامل باعث شد تا زمان جشنواره را به تعویق بیندازیم.

این مدیر در انتها با تاکید براینکه اکثر رشته ها در قالب بین المللی برگزار می شود، بیان کرد: ما به شیوه های مختلف تعیین می کنیم نسخه های اصلی آثار خارجی درجشنواره داشته باشیم در این میان استفاده از تجربه های فرهنگستان هنر و برگزاری جشنواره هایی که در فرهنگستان داشتیم کمک زیادی به ما کرد.

همچنین تلاش داریم موزه دائمی هنر مقاومت را تاسیس کنیم که به احتمال زیاد نزدیک به حرم امام خمینی (ره) ساخته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز