خبرگزاری کار ایران

حمید فرخ نژاد:

بزرگان سینمای ایران از سینما قهر کرده اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۴

در سینمای ایران؛ بسیاری از کارگردان‌های بزرگ کار نمی‌کنند. وقتی این افراد در سینما نباشند؛ سطح سینمای ایران پایین می‌آید و کلیت سینما نشست می‌كند.

 ایلنا،حمید فرخ‌نژاد؛ بازیگر سینمای ایران معتقد است که وضعیت امروز سینمای ایران اصلا خوب نیست و بسیاری از بزرگان و کارگردانان سینمای ایران از سینما قهر کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حمید فرخ‌نژاد که شب گذشته(17 آذر) در برنامه سینمایی هفت حاضر شده بود، با اشاره  به روند حضور خود در سینمای ایران گفت: دوره‌ای شده بودم گربه سیاه فیلمهای سینمای ایران و یک مدتی هر چه فیلم بازی می‌کردم نمایش داده نمی‌شد مانند گزارش یک جشن و آتشکار، بعد که این فیلم‌ها اکران شد به پرکار‌ترین بازیگر سال سینمای ایران تبدیل شدم.
وی با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: وضعیت امروز سینما با سینمای ۸سال پیش بسیار تفاوت دارد و بسیاری اهالی سینما با سینما قهر هستند و  انگار فقط فیلمنامه‌های ضعیف اجازه تولید دارند یا بسیاری از فیلم‌ها در ابتدا فیلم خوبی است اما بعد نمی‌شود از آن دفاع کرد.
فرخ‌نژاد افزود: متاسفانه در سینمای ایران بسیاری از کارگردان‌های بزرگ کار نمی‌کنند. وقتی این افراد در سینما نباشند سطح سینمای ایران پایین می‌آید و کلیت سینما نشست می‌كند. زمانی در میان ۷۰ فیلم تولیدی ۸ فیلم خوب و ۱۲ فیلم متوسط داشتیم.
وی با انتقاد از نحوه مدیریت در سینما گفت: در خارج از ایران خیلی از فیلم‌ها سعی می‌کنند ایران را سیاه نشان دهند و ماباید سینما را جدی بگیریم. در میان اختلافات؛ این سینماست كه ضرر می‌کند. امروز امارات متحده عربی میلیارد‌ها تومان هزینه می‌کند تا توسط سینما برای خودش یک وجاهتی کسب کند در حالی که ما این وجاهت را از سال‌ها پیش داریم و سینمای ایران در مقایسه با فعالیتهای دیگر افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده است.
فرخ‌نژاد با اشاره به روند انتخاب نقش در فیلم گفت: یک واقعیتی در سینما وجود دارد و آن این است که در سینمای ایران بدلیل عدم پرداخت شخصیت در فیلم‌ها، کارگردان‌ها، بازیگران را براساس سابقه وی و کاراکتری که در ذهن تماشاگر وجود دارد انتخاب می‌کنند تا ضعف‌های فیلمنامه و کارگردانی پوشش داده شود.

فرخ‌نژاد با اشاره به سوءاستفاده بعضی از فیلمسازان از حضور محدود بازیگران در فیلم‌ها گفت: در زمان قرارداد برای بازی در فیلم شکلات داغ در قرارداد قید کرده بودم که دستمزدم باید به یک مدرسه خیریه اهدا شود و بعد اینکه از عکس و اسم من در تبلیغات فیلم استفاده نشود زیرا من در فیلم فقط یک سکانس حضور داشتم اما متاسفانه هرچند من در فیلم فقط یک سکانس حضور داشتم اما از عکس و تصویر در تبلیغات استفاده شد.
وی ادامه داد: دوره‌ای بود که سعی کردم تیپ نباشم و به همین دلیل بازی در فیلم دوئل را قبول نکردم همیشه دنبال این بودم که از تیپ شدن در سینما دوری کنم. باید نقش‌هایی را قبول کنم که مردم بپذیرند و دیده شود زیرا تصمیم گیرنده نهایی درباره سینما؛ مردم هستند.
فرخ نژادبا اشاره به دلخوری خود از جشنواره های سینمایی افزود: در جشنواره نگاه غیرسینمایی زیاد است و پیشینه غیرسینمایی و حتی سیاسی در دادن یک جایزه لحاظ می‌شود در حالی که دخالت غیرسینمایی به جشنواره‌ها لطمه می‌زند.
وی ادامه داد: من ۸ دوره برای بازیگری کاندید می‌شوم و جایزه نمی‌گیرم هر چند جایزه بهترین کارگردان فیلم اول را گرفته‌ام متاسفانه چهره خوبی از جشنواره ساطع نشده است و گاهی جوایزی در جشنواره جابجا شده است که من ناراحت شدم.
وی با ذکر مثالی یادآور شد: در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر بر سر فیلم دریاقلی به من اعلام شد که برای این فیلم جایزه بگیر و من براساس خاطره و یادی که از جشنواره داشتم نرفتم و اعلام کردم که به شرطی می‌‌آیم که بتوانم ازامیر سرتیپ منوچهر قیطری یکی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس تجلیل کنم و جایزه خود را به وی تقدیم  کنم.
وی ادامه داد: این رزمنده جانباز از مشهد آمد و من حتی متنی را نیز نوشته بودم اما در ماسم اختتامیه دیدم جایزه به من داده نشد و من بسیار ناراحت شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز