خبرگزاری کار ایران

نماینده ۳۲ تشكل دانشجویی در گفتگو با ایلنا مطرح كرد:

معترضان برای فیلم یك خانواده محترم؛ برنامه جداگانه دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۰

مسعود بخشی فیلم را برای خارج از كشور ساخته است. فیلم در سه لایه، به مقدسات ارزشها و نظام توهین كرده است و ما برای ساخت این فیلم به سیمافیلم اعتراض می كنیم.

 ایلنا سهیل كیارش(نماینده 32 تشكل دانشجویی معترض به وضعیت سینما) از مطرح كردن اعتراض این دانشجویان به فیلم یك خانواده محترم و برنامه ویژه این تشكل برای این فیلم خبر داد.

كیارش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با توهین‌آمیز بودن فیلم یك خانواده محترم افزود: در زمان اعتراض به فیلم من مادر هستم در جلوی وزارت ارشاد بحث فیلم یك خانواده محترم مطرح نشد زیرا این فیلم از ساخته‌های سیمافیلم است.

وی ادامه داد: خود من دوبار این فیلم را دیده‌ام و یك بار هم فیلم برای 40 نفز ار نمایندگان تشكلهای فرهنگی دانشگاهها به نمایش درآمد. فیلم یك خانواده محترم در سه لایه به كشور، نظام و ارزشها توهین كرده است. لایه اول توهین‌هایی است كه در ظاهر فیلم است مانند صحنه‌هایی كه از حضرت امام در محل عرضه كالای كوپنی دیده می‌شود و یا تصاویری كه از حضرت امام از تلویزیون پخش می‌شود.

كیارش ادامه داد: لایه دوم اهانتی است كه به رزمندگان دفاع مقدس و شهدا شده است. به طور مثال در صحنه‌ای از فیلم رزمنده‌ای در حال شهادت است و ما صدای گوینده را می‌شنویم كه می‌گوید برادرم شهادتت مبارك، این صدا نسبت به صدای اصلی تغییر كرده است و شهدا را تمسخر می‌كند. از طرف دیگر در زمان گفتن این جمله به جای واژه شهادت در زبان خارجی وازه كشته شدن نوشته می‌شود و بیننده خارجی تصور می‌كند كه ایرانیها از كشته شدن خوشحال می‌شوند.

وی ادامه داد: لایه سوم توهین‌ها استفاده از نمادهاست، در این فیلم به تك تك مقدسات جمهور اسلامی از طریق نمادها توهین شده است و حتی به ملت ایران و زنان ایران توهین شده است و حتی به بزرگان نظام توهین شده است در این فیلم نشان داده شده كه كشور در دست محتكران است و حتی نسل جوان انقلابی را زیر سوال برده است.

كیارش افزود: شخصیت اصلی فیلم نماد غرب است و یك فرد تحصیل كرده است كه آمده و پایان بندی فیلم هم با نشان دادن اتفاقات 88 تهیج به شورش علیه نظام می‌كند.

وی ادامه داد: مسعود بخشی در كمال بی‌شرمی فیلم را ساخته است و حتی با تمام زیاده خواهی در برنامه هفت حاضر شده و می‌گوید من این فیلم را در داخل اكران نمی‌كنم و در خارج اكران می‌كنم. او این فیلم را برای خارج ساخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز