خبرگزاری کار ایران

مجموعه تئاترشهر کهکیلویه و بویراحمد دی ماه افتتاح می‌شود

کد خبر : ۲۴۶۶۳

مدیر ارشاد استان کهکیلویه و بویراحمد از افتتاح مجموعه تئاترشهر از 9 دی ماه، با حضور حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر داد.

ایلنا: امین کمالوند، مدیر ارشاد استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با افتتاح مجموعه تئاترشهر این استان، نمایش "بادلو" کاری از امیر نوروزی در سالن استاد پناهی به صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، کمالوند با اشاره به اینکه قرار است در مدت شش ماه 150 نمایش در این مجموعه اجرا شود، اظهار کرد: این مجموعه شامل چندین سالن است که ازجمله آنها می‌توان به یک مجموعه فرهنگی با ظرفیت 120 نفر در هنرستان هنرهای زیبای شهر یاسوج اشاره کرد.

کمالوند افزود: این سالن با تجهیزات استاندارد مجهز و مدرن شده است. همچنین در راه اندازی و اجرایی شدن این طرح از مجتمع فرهنگی هنری یاسوج، نیز بهره گرفته‌ایم و با بازسازی آن سالنی با ظرفیت 60 نفر را برای اجرای آثار نمایشی آماده کرده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین تخریب و بازسازی سالن آمفی تئاتر شهر یاسوج، که با کاهش 100 صندلی ظرفیت 213 نفری پیدا کرده و طراحی صحنه ای در ابعاد 10×10 که به سیستم نور مجهز شده و صدایی مناسب دارد، از دیگر فعالیت ها در جهت آماده سازی سالن‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

مدیر ارشاد استان کهکیلویه و بویراحمد تاکید کرد: صحنه سالنی که تخریب و ساخته شده است، دارای سه پرده جداگانه برای دکور دو اثر نمایشی است تا در طول روز در این مکان آثار بیشتری به صحنه برود.

کمالوند حضور چهار گروه نمایشیاز استان کهکیلویه و بویراحمد در بخش های مسابقه، چشم انداز و ویژه جشنواره بین المللی تئاتر فجر را یکی از موفقیت های امسال استان معرفی کرد و افزود: با توجه به دستور حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اجرایی شدن این طرح عزم خود را جزم کرده ایم و در نهایت توانستیم دو سالن در یک مجموعه و یک سالن در مجموعه ای دیگر ویژه اجرای آثار نمایشی ایجاد کنیم.

وی در پایان در مورد اطلاع رسانی از راه اندازی این مجموعه در استان گفت: از امروز بحث اطلاع رسانی را به عموم مردم استان و گروه‌های نمایشی با نصب بیل بردها و آگهی‌های تبلیغاتی آغاز می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز