خبرگزاری کار ایران

حمید رسایی اعلام کرد:

نمایش من مادر هستم؛ مشروط به اصلاح فیلم است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۶

فیلم من مادر هستم را ۳ بار دیده‌ام. این فیلم ابتدا در شورای پروانه نمایش رد شد اما من گفتم نمایش این فیلم می‌تواند اتفاق بیفتد به شرطی که اصلاح شود و حتی گفتم نام فیلم به من مادر نیستم؛ تغییر کند.

ایلنا: حمید رسایی(عضو روحانی شورای پروانه نمایش) معتقد است که فیلم من مادر هستم می‌توانست با اصلاحاتی برای نمایش بسیار بهتر شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید رسایی که شب گذشته(10 آذر) در برنامه هفت سینمایی حاضر شده بود؛ با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: امروز سینماجزء اهداف و آرمانهای انقلاب است و مشکلی با سینما وجود ندارد. مشکل اصلی ما در حوزه سینما این است که هنوز هم از جهت سیاستگذاری و ابزار و آیین‌نامه‌ها دچار مشکل هستیم. هنوز آیین‌نامه‌ها برای ۱۶ سال پیش است امروز ‌‌نهایت کاری که صورت گرفته این است که مسولان فرهنگی منتظر تولیدات هستند تا آن‌ها را فقط ممیزی و آماده پخش کنند.
وی با اشاره به فیلم من مادر هستم و اعتراضاتی که به فیلم شده است؛ افزود: برخورد غیرفرهنگی با فیلم‌ها خوب نیست زمانی که مجلس، دولت و مدیران درحال بررسی اشكالات و ایرادهای هستند؛ نیاز نیست که یک گروه با استناد قرار دادن بند م معترض شوند و به خیابان بیاییند و امروز استناند به بند م درست نیست و این بند زمانی درست است که همه مسولان غافل باشند.
وی ادامه داد: من فیلم من مادر هستم را ۳ بار دیده‌ام. این فیلم ابتدا در شورای پروانه نمایش رد شد اما من گفتم نمایش این فیلم می‌تواند اتفاق بیفتد به شرطی که اصلاح شود و حتی گفتم نام فیلم به من مادر نیستم تغییر کند زیرا در فیلم هیچ مادر واقعی نمی‌بینیم و یکی از مشکلات فیلم نشان دادن مادر در فیلم است زیرا براساس فرهنگ دنیا هر فردی فرزندی بدنیا بیاورد مادر است اما در فرهنگ دینی مادر کسی است که فرماندار خانه است و بچه را تربیت می‌کند و به شوهر اعتماد به نفس می‌دهد.
رسایی ادامه داد: براساس آیین‌نامه سیگار کشیدن و لمس نامحرم در فیلم‌ها ممنوع است که در این فیلم وجود دارد یا اینکه بعضی امور دینی در این فیلم زیرسوال رفته است بطور مثال فیلمساز بحث قصاص را نتوانسته است در فیلم نشان دهد و حتی قصاص را زیرسوال برده است زیرا در فیلم می‌بینم که زنی که قصاص کرده است دچار مشکلات روحی شده است و از طرف دیگر داستان به سمتی حرکت می‌کند که در فیلم بیننده با دختری که قاتل است و باید اعدام شود؛ همذات پنداری می‌کند این امر به این دلیل است که جیرانی بر امور سینما مسلط است اما بر مسائل دینی مسلط نیست.
رسایی با رد این مطلب که مشکل فیلم نشان دادن مصرف مشروبات الکلی است می‌گوید: مشکل فیلم نشان دادن مشروب و یا روابط بی‌بند و بار فیلم نیست بلکه مشکل ۱۰ دقیقه آخر فیلم است فیلم ساختن درباره مضرات مشروب ضرر ندارد.
حمید رسایی با اشاره به لزوم صیانت از فضای فرهنگی کشور گفت: ما مکلف نیستیم که اجازه دهیم جیرانی و یا هرکسی هر فیلمی بسازد و نشان دهد. حاکمیت نباید اجازه دهد هر فیلمی نشان داده شود اشکال ما به سازمان سینمایی این است که چرا اجازه اکران چنین فیلمی را می‌دهد ما در کشور اجازه فروش یک ساندویچ فاسد را نمی‌دهیم چگونه اجازه فروش فیلم بد را می‌دهیم.

وی با اشاره به سخنان وزیر ارشاد افزود: وزیر ارشاد اعلام کرد که در شورای عالی نمایش فیلم دیده شد و اعلام شد که این فیلم مشکلاتی دارد.
سید ضیاء هاشمی نیز که در این برنامه حاضر شده بود در باره وضعیت امروز سینما گفت: بحث‌های نظری را نمی‌توان با آیین‌نامه حل کرد بلکه باید به فیلمسازان اعتماد کرد. در یکی دوسال اخیر فشارهای زیادی به سینماگران وارد شده است هر قدر که ما محکمتر گرفتیم ضرر کردیم. سینماگر ما مظاهر فساد را نمی‌تواند در فیلم خود نشان دهد درحالیکه اگر می‌خواهیم سبک یک زندگی بی‌بند و بار و غربی را نشان دهیم باید ابزار آن را نیز نشان دهیم درحالیکه دست فیلمساز ما در نشان دادن این ابزار بسته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز