خبرگزاری کار ایران

درصورت رفع نشدن مشکلات مالی؛

سینماهای کشور تا 15 روز دیگر تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۴

سالن‌های سینمای كشور دیگر توانایی انعقاد قرارداد با دفاتر پخش، اکران فیلم و پرداخت عوارض و مالیات های غیرمنصفانه‌ی تحمیل شده به سینماها را ندارند.

ایلنا: انجمن سینماداران ایران اعلام کرده است که دیگر توان ادامه حیات را ندارد و امکان انعقاد قرارداد با کلیه دفاتر پخش برای اکران فیلم را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن سینماداران ایران با امضای نامه‌ای که برای شورای صنفی نمایش ارسال شده است، رسما اعلام کرده که دیگر توانایی پرداخت هزینه‌های جاری سالن های سینمایی را ندارد.

متن این صورت جلسه و نامه که اختصاصا برای ایلنا ارسال شده؛ بدین شرح است:

در مورخ 23 آبان 91 با حضور در مجلس انجمن سینماداران ایران همگی ما سینما داران تهران و شهرستان اعلام می داریم باتوجه به کاهش و بحران شدید ریزش مخاطب و عدم اکران فیلم‌های مناسب و هزینه‌های جاری سرسام آور، نگهداری سالن‌های سینما و اکران فیلم از اوایل سال جاری با وضعیت بحرانی و شرایط بد اقتصادی مواجه شده‌ایم که متعاقب آن دیگر توان ادامه این شرایط را نداریم و از این تاریخ به بعد انعقاد قرارداد با کلیه دفاتر پخش از اکران فیلم و پرداخت عوارض و مالیات‌های غیرمنصفانه که تحمیل شده به سینماها معذوریم و چنانچه تا مدت 15 روز تدابیر و تصمیماتی جهت رفع مشکلات عدیده که گریبان گیر سینماداران شده؛ اتخاذ نگردد، ناچارا کل سینماهای کشور به خصوص سینماهای بخش خصوصی یکجا تعطیل خواهند شد.

این نامه در تاریخ 28 آبان 91 به دبیرخانه شورای صنفی نمایش رسیده و درجلسه 6 آذر 91 مطرح شده است.

همچنین نامه به امضای جمعی از مدیران سالن‌های سینمایی در تهران و شهرستان‌ها رسیده اما مدیران سالن‌های سینمایی حوزه هنری از امضای آن امتناع کردند.

سینماهای کشور تا 15 روز دیگر تعطیل می‌شوند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز