خبرگزاری کار ایران

در چهاردهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسؤول،

حسین انتظامی بار دیگر نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت مطبوعات شد

کد خبر : ۲۲۴۴۶

از مجموع ۵۱۳ رأی مأخوذه آقای حسین انتظامی با مجموع ۳۲۲ رأی و بالا‌تر سید نظام الدین موسوی با مجموع ۱۸۳ رأی، به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

ایلنا: مراسم انتخابات نمایندگان مدیران مسؤول در چهاردهمین دوره هیأت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاریهای کشور با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز تاریخ مطبوعات کشورمان شاهد ثبت رکورد بیاد ماندنی دیگری خواهد بود و آن حضور پرشمار شما مدیران مسؤول مطبوعات و خبرگزاریهای کشور است. البته حق هم همین است و باید همه دست به دست هم دهیم و بکوشیم تا مطبوعات و رسانه‌های کشور در حرکت رو به جلوی خود به هدف نهایی خود یعنی توسعه کیفی برسند. تاریخ درباره این برهه زمانی قضاوت خواهد کرد و امیدوارم که حرکت بالندة شما در تاریخ مطبوعات این مرز و بوم ماندگار شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه به عمر ۱۰۰ ساله قانون مطبوعات در کشور اشاره کرد و تصریح نمود: در قانون مطبوعات ایران هیأت نظارت به عنوان ناظر بر عملکرد مطبوعات کشور پیش بینی شده است و در حال حاضر دارای هفت عضو می‌باشد که یکی از آن‌ها متعلق به شما اصحاب مطبوعات و خبرگزاریهای کشور است یعنی به‌‌ همان اندازه که وزارت ارشاد سهم دارد. هیأت نظارت علاوه بر رصد کردن وظیفه دارد تا نسبت به صدور مجوز‌ها نیز اقدام کند. علاوه بر دو عضو ذکر شده ۵ عضو دیگر این هیأت عبارتند از نماینده قوه قضائیه، یکی از نمایندگان مجلس، نماینده حوزه علمیه، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده وزارت علوم که بنده امیدوارم با انتخاب امروز شما جایگاه هیأت نظارت در راستای توسعه کیفی و تهذیب رسانه مستحکمتر از گذشته شود.

محمدزاده در ادامه به عملکرد دوره قبلی هیأت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و افزود: در دوره گذشته این هیأت در طی جلسات هفتگی خود بالغ بر ۱۵۰۰ مجوز نشریه صادر کرده است و در مقابل، آمار توقیفی‌ها به اندازه انگشتان دست هم نبوده است. بحث اول هیأت نظارت گشایش است نه توقیف و واقعیت این است که هیأت نظارت می‌تواند در بحث توسعه کیفی بسیار راه گشا باشد.

محمدزاده با تأکید بر این نکته که وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی تمام تلاش خود را معطوف به حضور گسترده مدیران مسئول در این برنامه کردند، افزود: ما به عنوان خدمتگذاران شما در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تلاش خواهیم کرد تا این انتخابات به بهترین شکل ممکن و در سلامت کامل برگزار شود و مایه جلب رضایت اهالی قلم گردد. بنده پیشاپیش به همه عزیزانی که وارد این رقابت شدند تبریک می‌گویم، چه آن کسی که انتخاب خواهد شد و چه عزیزانی که انتخاب نمی‌شوند، همگی شایستگی تقدیر را دارند چرا که با حضور خود این انتخابات شکوه‌مند را رقم زدند.
در پایان پس از شمارش آرا از مجموع ۵۱۳ رأی مأخوذه آقای حسین انتظامی با مجموع ۳۲۲ رأی و بالا‌تر آقای سید نظام الدین موسوی با مجموع ۱۸۳ رأی، به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز