خبرگزاری کار ایران

واكنش ارشاد به سخنان رئیس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران با ایلنا:

اعضای اصلی صنوف همكاری نكنند؛ از دیگران استفاده می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۱

برای تشکیل شورای مؤسس صنوف اولویت همکاری با اعضای شوراهای مرکزی سابق است اما در صورت عدم همکاری از سایر پیشکسوتان استفاده می‌شود.

ایلنا: تشکیل صنوف سینمایی و روند پذیرش اساسنامه مصوب وزارت ارشاد واکنشهای مختلفی را در بین سینماگران داشته است و حتی بسیاری از آن‌ها به این امر اعتراض کرده‌اند. آخرین مورد این مسئله مربوط به انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ابتدا هیات ساماندهی صنوف سینمایی اعلام کرد که انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران اساسنامه وزارت ارشاد را پذیرفته است اما به دنبال انتشار این خبر؛ مهرداد لشگری رئیس این انجمن اعلام کرد که چنین امری درست نیست و انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران با ۲۳۰ عضو همچنان در خانه سینما فعالیت می‌کند و افرادی که اساسنامه را امضاء کرده‌اند؛ عضو انجمن نیستند.

حال روابط عمومی سازمان سینمایی در پاسخ به این گفتگو جوابیه‌ای را منتشر کرده است.

متن این جوابیه بدین شرح است:

در ارتباط با شکل گیری رسمی و قانونمند برخی صنوف سینمایی در روزهای اخیر و انتشار برخی اخبار در سایت‌ها مبنی بر اعتراض تعدادی از اعضای سابق شورای مرکزی یکی از آن صنوف، سید علیرضا سجادپور(معاون امور فعالیتهای سازمان سینمایی کشور) توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

سازمان سینمایی کشور هماهنگ با هیأت سازمان دهی صنوف سینمایی در جهت ثبیت هویت حقوقی وقانونی به صنوف سینمایی و قانونمند شدن فعالیت‌های صنفی سینماگران، در وهلة اول تلاش می‌کند برای تشکیل شورای مؤسس صنوف و ارائه اساسنامه جدید ترجیحاً و در اولویت از همکاری اعضای شوراهای مرکزی سابق صنوف بهره‌مند شود.

در این صورت روال قانونمند شدن بدون اختلاف و افتراق خاصی انجام می‌گیرد.

اما در صورت اهمال و عدم همکاری طولانی مدت، که زمان بهره‌مندی از مزایای قانونی را برای سینماگران به هدر خواهد داد، طبعاً روند تشکیل شورای مؤسس و تصویب ارائه اساسنامه جدید از طریق سایر پیش کسوتان و فعالان صنوف انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز