خبرگزاری کار ایران

سید ضیاء هاشمی در گفتگو با ایلنا:

برخورد با فیلم‌هایی چون "آینه شمعدون" بخش خصوصی را ناامید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۸

این گونه رفتار‌ها با تهیه کنندگان بخش خصوصی در سینما رفتار درستی نیست و مظلوم کشی است و امنیت سرمایه گذاری و فیلم سازی در سینما را به خطر می‌اندازد/در هیچ آیین نامه‌ای، ممیزی در حین ساخت فیلم نداریم و وقتی یک فیلم پروانه نمایش می‌گیرد باید بتواند به ساخت خود ادامه دهد.

فیلم سینمایی آینه شمعدون به کارگردانی بهرام بهرامیان در میانه ساخت به دستور ارشاد در حالی متوقف شد که سید ضیاء هاشمی به عنوان یکی ازبرررسی کنندگان فیلم نامه معتقد است که این فیلم پروانه لازم را برای ساخت دریافت کرده است.

سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه هرگز در هیچ فیلمی در میانه ساخت ممیزی وجود ندارد، گفت: سازندگان فیلم چند ماه پیش فیلم نامه‌ای را درباره شیطان پرستی به ارشاد ارائه کرده‌اند اما باوجود آنکه تهیه کننده برای نگارش آن و همچنین مراحل پیش تولید نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده بود فیلم نامه پذیرفته نشد و قرار شد فیلمنامه جدیدی ارائه شود.

وی ادامه داد: فیلم نامه آینه شمعدون بعد از ارائه از سوی تهیه کنندگان، توسط مهدی سجاده‌چی و مصطفی رستگاری خوانده و اصلاحات انجام شد و در ارشاد نیز مطرح و بعد از چند جلسه بررسی مجوز ساخت گرفت اما صدور مجوز ساخت باتغییر چارت سازمانی معاونت سینمایی همراه شد لذا برای تسریع در کار من به همراه علیرضا سجادپور به عنوان مسئول بررسی و خوانش فیلم نامه انتخاب شدیم.

هاشمی افزود: بعد از خواندن فیلم نامه ایرادهایی به آن وارد و قرار شد پیش تولید فیلم آغاز شود و ایرادهای فیلم نامه در حین ساخت رفع شود لذا کار ساخت فیلم آغاز شد.

وی با اشاره به موارد ممیزی فیلم گفت: در فیلم شخصیت خانمی وجود دارد که برای اینکه اثبات کند در جامعه مرد سالاری وجود دارد و به مرد‌ها اهمیت بیشتری داده می‌شود لباس مردانه می‌پوشد و به مکان‌های عمومی می‌رود.از نظر ما مرد پوشی و زن پوشی در فیلم ممنوع است لذا برای آنکه فیلم در موقع نمایش مشکلی نداشته باشد سازندگان فیلم تست گریم این بازیگر را به ارشاد نشان داده‌اند و ارشاد نیز با آن مخالفت کرد و قرار شد اصلاح شود اما بحث توقیف فیلم به هیچ عنوان مطرح نبود.

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما با انتقاد از عملکرد ارشاد در ادامه روند ساخت این فیلم گفت: در هیچ آیین نامه‌ای، ممیزی در حین ساخت فیلم نداریم و وقتی یک فیلم پروانه نمایش می‌گیرد باید بتواند به ساخت خود ادامه دهد اینکه سازندگان فیلم خودشان به دنبال اصلاح هستند و نظر مشورتی گرفته‌اند کار خوبی است اما رفتار ارشاد با آن‌ها صحیح نیست.

وی ادامه داد: این گونه رفتار‌ها با تهیه کنندگان بخش خصوصی در سینما رفتار درستی نیست و مظلوم کشی است و امنیت سرمایه گذاری و فیلم سازی در سینما را به خطر می‌اندازد. اگر می‌خواهیم موردی را تذکر دهیم باید به صورت آرام رفتار کنیم.

وی با انتقاد از اینکه گروهی توقیف این فیلم را در راستای توقیف فیلم‌هایی همچون "جدایی نادر از سیمین" و "خسته نباشید" می‌دانند افزود: پرونده این فیلم هیچ ارتباطی با دو فیلم دیگر ندارد و کاملا متفاوت است در فیلم "خسته نباشید" به کارگردانی حسین قرایی چهار ایراد اصلی وجود داشت اول انکه این فیلم پروانه ساخت نداشت دوم از بازیگر ممنوع الکار استفاده کرده بود سوم آنکه بحث دو کارگردانی در سینمای ایران به جز موارد استثنا وجود ندارد چهارم آنکه افشین هاشمی رزومه کارگردانی ندارد.

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران افزود: ما به عنوان اتحادیه تهیه کنندگان از تمامی فیلم‌ها حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید فیلم سازان فیلمشان را به سلامت بسازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز