خبرگزاری کار ایران

مهرداد لشگری در گفتگو با ایلنا:

انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران اساسنامه وزارت ارشاد را نپذیرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۸

فعالیت صنف دستیاران فیلمبردار سینمای ایران زیر نظر خانه سینما ادامه دارد/با این اساسنامه نمی‌توان کار صنفی کرد/ کسانی که اساسنامه را پذیرفته‌اند هیچ ارتباطی با این انجمن ندارند.

 ایلنا،در روزهای گذشته اعلام شد که انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران اساسنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفته است اما رئیس این انجمن با رد این مطلب اعلام کرد که این انجمن همچنان زیر نظر خانه سینما فعالیت می‌کند.

مهرداد لشگری رئیس انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه این صنف همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: ما اساسنامه وزارت ارشاد را نپذیرفتیم زیرا علی رغم اصرار آن‌ها معتقدیم که این اساسنامه، اساسنامه صنف نیست بلکه فقط منجر به تشکیل یک انجمن فرهنگی می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی بابایی و سید حسین قدیمی دو نفر از اعضای قبلی شورای مرکزی که یک سال پیش استعفا داده و از شورا بیرون رفته‌اند بدون هماهنگی و براساس تصمیم شخصی به ارشاد رفته و اساسنامه را پذیرفته‌اند که این حرکت از دید ما قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: شورای مرکزی هم اکنون از مصطفی بافرونی، فرهاد کریمی، رضا می‌رکیانی، مهرداد لشگری تشکیل شده است و این افراد منتخب ۲۳۰ عضو انجمن دستیاران هستند و کسانی که اساسنامه را پذیرفته‌اند هیچ ارتباطی با این انجمن ندارند.

لشگری افزود: هنگامی که نامه به دست ما رسید و ما آن را بررسی کردیم دیدیم که حدود ۴ نفر آن را امضا کرده‌اند و وقتی من موضوع را بررسی کردم متوجه شدم که تعدادی از آن‌ها فقط به این دلیل كه گفته شده مسکن مهر و امکانات به صنوف قانونی داده می‌شود اساسنامه را امضا کرده‌اند.

رئیس انجمن  دستیاران فیلمبردار سینمای ایران ادامه داد: هر چند ما در بحث مساله هدیه رئیس جمهور و همچنین توزیع خوارو بار بین صنوف همکاری و کمک کرده‌ایم و حتی هدیه ۳۰۰ هزار تومانی را در بین اعضا توزیع کرده‌ایم اما ارشاد نمی‌تواند با اینگونه اقدامات اهداف خود را دنبال کند.

لشگری ادامه داد: ما همچنان اعلام می‌کنیم که با این اساسنامه نمی‌توان کار صنفی کرد بلکه حتی عملکرد هیات ساماندهی صنوف سینمایی را نیز به رسمیت نمی‌شناسیم و عملکرد آن‌ها را در راستای رشد سینما نمی‌دانیم.

رئیس انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران با ابراز تاسف از عملکرد بعضی مدیران در حوزه سینما گفت: اینکه یک روز یک وزیر بیاید و بگوید فلان صنف قانونی است به شرط آنکه این اساسنامه را بپذیرد هیچ تضمینی نمی‌شود که فردا وزیر دیگری بیاید و خلاف این گفته عمل نکند.

وی با اشاره به ایراداتی که اساسنامه ارشاد برای تشکیل صنوف دارد گفت: در این اساسنامه اشاره شده که اهالی سینما می‌توانند یک انجمن فرهنگی تشکیل دهند و این انجمن فرهنگی کار صنفی نمی‌کند این اساسنامه به گونه‌ای نوشته شده که انگار اهالی سینما کارمند دولت هستند فقط برای آن‌ها حقوق تعیین نشده است.

لشگری ادامه داد: ارشاد تصمیم گیری ثابت و مشخصی درباره خانه سینما و صنوف سینمایی ندارد و ما نیز نمی‌توانیم با آن‌ها همکاری کنیم لذا باید منتظر وزیر بعدی باشیم اما همچنان فعالیت صنف دستیاران فیلمبردار سینمای ایران زیر نظر خانه سینما ادامه دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز