خبرگزاری کار ایران

شاه آبادی در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ۵ کشور:

جشنواره‌های تئاتر باید برآیند اجرای عمومی آثار باشد

کد خبر : ۱۹۸۴۸

معاون امور هنری وزارت ارشاد؛ اجرای عمومی گروه های نمایشی در استان ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای عمومی آثار حرف اول را می زند و جشنواره باید برآیند اجراهای عمومی باشد.

ایلنا: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه 5 کشور روز گذشته با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا؛ مدیر کل هنرهای نمایشی ارشاد، حیدری پور، مدیرعامل منطقه آزاد قشم، ملانوری، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، مهدی افضلی؛ مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، مرتضی باقرنژاد؛ مشاور اجرایی معاون هنری وزیر در تالار آینه منطقه آزاد قشم به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره منطقه 5 کشور خطاب به هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت: اینکه شما آثار خوبی را به اجرا گذاشتید سند افتخاری برای کشور است و از این بابت از شما قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه «در خبرها داشتیم که دشمنان ما فرهنگ و هنر کشورمان را تحریم کرده اند» اظهار داشت: تئاتر کشور قرار نیست فقط تئاتر اجرا کند و نسبت به اتفاقات کشور بی توجه باشد چرا که تئاتر هنر فاخری است که بر همه رویدادها تاثیر دارد.

شاه آبادی افزود: اگر امروز می بینیم دشمنان نسبت به فرهنگ و هنر ما واکنش نشان می دهند به دلیل تاثیرگذاری این حوزه است. در دوسال گذشته هم تلاش کرده ایم که حوزه فرهنگ و هنر دارای تاثیرگذاری بیشتری باشد.

وی ادامه داد: اگر می بینید که دشمنان فرهنگ و هنر ما را تحریم می کنند به دلیل این است که ملت ما دارای یک تمدن قوی دینی و فرهنگی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری جشنواره منطقه 5 کشور گفت: این جشنواره در حالی به کار خود پایان داد که آغاز یک حرکت نو است که از پشتوانه قوی و خوبی برخوردار است.

معاون امور هنری ارشاد اجرای عمومی گروه های نمایشی در استان ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای عمومی آثار حرف اول را می زند و جشنواره باید برآیند اجراهای عمومی باشد.

شاه آبادی با ابراز خوشحالی از آغاز فاز جدید طرح استقرار گروه های نمایشی گفت: این طرح به همت آقای آشنا گام جدیدی برداشته و صدور پروانه دائمی طرح استقرار به زودی آغاز خواهد شد. باید توجه داشته باشید که هنرمندان استانی در ادامه اجرای این طرح نقش بسزایی خواهند داشت.

معاون هنری ارشاد گفت: فعالان تئاتر با استفاده از فرصتی که در اختیار دارند فصل جدید را آغاز کنند و بدانند که تئاتر امروزه از جایگاه ویژه ای برخوردار شده چرا که مدیران پشتوانه همه اقدامات شما در حوزه تئاتر خواهند بود.

وی تاکید کرد: ما در این مسیر باید راه درست و اصیل را انتخاب کنیم و این مهم از طریق طرح استقرار گروه های نمایشی قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه «تحقق تئاتر جز با برنامه ریزی مدبرانه و همه جانبه ممکن نیست»، اظهار داشت: باید بدانیم که وظیفه ما امید دادن به جامعه، ایجاد فضای مفرح و شاد و تعلیم آموزه های دینی است. آنچه مهم است اینکه مردم و نیاز مردم را بشناسید.

همچنین در این مراسم مدیرعامل منطقه ازاد قشم ضمن خیر مقدم به همه هنرمندان و مسئولان حاضر در جشنواره گفت: معتقدم که توسعه قشم با توسعه پایدار اتفاق خواهد افتاد و بر این باورم که مشکلات جامعه به خاطر جدی نگرفتن حوزه فرهنگ و هنر است.

حیدری پور اظهار داشت: از روزی که مدیریت منطقه آزاد قشم را قبول کردم درخواست داشتم که مدیرت فرهنگی و هنری قشم مستقل از استان هرمزگان باشد و از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاسگذارم که با این درخواست موافقت کردند.

وی ادامه داد: ما به عنوان میزبان این جشنواره متوجه شدیم که زیرساخت هایمان برای حوزه فرهنگ و هنر مناسب نیست و به ویژه باید برنامه ریزی مناسبی برای تئاتر در قشم داشته باشیم.

همچنین مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برگزاری جشنواره تئاتر منطقه 5 کشور در این جزیره را مقارن با تولد بخش فرهنگ و هنر در قشم دانست و گفت: برگزاری این جشنواره به دلیل علاقه وافر مدیران نسبت به برگزاری آن بود و فرصتی شد تا با توجه مدیران منطقه آزاد قشم و همچنین حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر در قشم ارتقاء یابد.

در ادامه این مراسم اردشیر صالح پور به نمایندگی از هیئت داوران سطح جشنواره را بسیار خوب و مناسب توصیف کرد و گفت: به واقع آثار اجرا شده در این جشنواره از سطح قابل قبولی برخوردار بودند.

در پایان مراسم هم برگزیدگان جشنواره به انتخاب هیئت داوران متشکل از نادر برهانی مرند، ناصر آقایی و اردشیر صالح پور معرفی شدند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه 5 کشور با اجرای گروه های نمایشی برگزیده از استان های تهران، چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز