خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری ششمین جشنواره سینما حقیقت مطرح شد:

جوایز بخش بین‌الملل جشنواره فیلم مستند به صورت ریالی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۵

با هدف احترام به پول ملی جوایز بخش بین‌الملل امسال به صورت ریالی پرداخت می‌شود و جایزه نفر اول 15 میلیون تومان، نفر دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم 6 میلیون تومان است.

ایلنا: نشست خبری ششمین جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت ظهر امروز (۸ آبان) با حضور شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حسین خورشیدی معاون فرهنگی و نمایندگان رسانه‌های جمعی در محل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به روند برگزاری جشنواره گفت: امسال در بیش از ۷۰ فیلم خارجی و ۸۱ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف انتخاب شده‌اند و هیات انتخابی متشکل از فیلم سازان ایرانی و خارجی بخش‌های ملی و بین المللی را انتخاب داوری می‌کنند.

همچنین امسال کارگاه‌هایی در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود و لوح فشرده کارگاه‌های دوره قبل نیز ارائه می‌شود.

رونمایی از سه کتاب سیاره رنج نوشته محمد صدری، میزانسن میدان عمیق به نویسندگی آرزو براداران ابراهیمی، چگونه برای مستند فیلم نامه بنویسیم ترجمه زهره زاهدی کرمانی در جشنواره امسال انجام می‌شود.

وی از انتشار روزنامه، کاتالوک و مجله به شکل متفاوت خبرداد و افزود: امسال قصد داریم تا روزنامه جشنواره را در کیوسک‌های روزنامه فروشی ارائه کنیم همچنین کاتوگ جشنواره منتشر می‌شود و کتاب جشنواره نیز در دو جلد انگلیسی و فارسی منتشر می‌شود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بااشاره به تغییرات صورت گرفته در بخش بین الملل گفت: با هدف احترام به پول ملی جوایز بخش بین الملل امسال به صورت ریالی پرداخت می‌شود و جایزه نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان و نفر سوم ۶ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه جوایز حشنواره فیلم حقیقت به نسبت جشنواره‌های دیگر خوب است؛ گفت: من در جشنواره فیلم تونس داور بودم و اصلا در آنجا بحث جایزه نقدی مطرح نبود و به ما به عنوان برگزیده فقط لوح تقدیر داده شد.

وی ادامه داد: امسال برای اطلاع رسانی جشنواره با شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز صحبت شده و شبکه‌های دو و چهار و مستند با ما همکاری خواهند داشت همچنین رادیو ایران صدا نیز به صورت زنده برنامه را پخش می‌کند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ب اشاره به لزوم همکاری با دانشگاه‌های هنری گفت: ۲۲ دانشگاه امسال فیلم‌های جشنواره را نمایش می‌دهند.

حسین خورشیدی معاون فرهنگی نیز با اشاره به برگزاری حشنواره گفت: جشنواه روز عید قدیر بدون برنامه خاصی آغاز می‌شود و ۳۲۰ عنوان فیلم بالغ بر ۲۷ هزار دقیقه در ۸ روز از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۱ شب در سینما فلسطین و سینما عصر جدید به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: امسال از محمدرضا اصلانی، هدایت اله بهبودی و صافی به عنوان مستند سازان تقدیر می‌شود.

خورشیدی با اشاره به جوایز بخش ملی گفت: برای هر بخش ۷ میلیون تومان جایزه در نظر گرفتیم و هیات انتخاب و داوری می‌تواند در هر بخش ۵ فیلم را انتخاب کند ضمن انکه یک هیات انتخاب نهایی بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم نیمه بلند و بهترین فیلم کوتاه مستند را انتخاب و جایزه مستقلی را ارائه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز