خبرگزاری کار ایران

خبر های از جشنواره فیلم کودک،

از بزرگداشت دنیا فنی زاده تا حضور فیلمهای بامضمون دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۰

دنیا فنی‌زاده یکی از هنرمندان فعال حوزه عروسک گردانی است.انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با ۴ فیلم «بازگشت»،«حنانه»،«ساچمه»،من آبادان رفتم جنگ،در جشنواره فیلم کودک حضور پیدا می کند.

بزرگداشت دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان فیلم‌هایی همچون «کلاه قرمزی» و «گربه آوازه‌خوان» در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان برگزار می‌شود.


به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دنیا فنی‌زاده دختر پرویز فنی‌زاده بازیگر فقید سینمای ایران، یکی از هنرمندان فعال حوزه عروسک گردانی در سینمای کودک و نوجوان کشور است که امسال در بخش بزرگداشت‌های جشنواره فیلم کودک، از او تقدیر خواهد شد.


فنی‌زاده ۲۸ سال است که در زمینه عروسک‌گردانی فعالیت دارد و «کلاه قرمزی» مشهور‌ترین عروسکی است که فنی‌زاده عروسک‌گردان آن بوده است. او فعالیت خود را از سال ۶۴ با برنامه تلویزیونی «چ‌تر» آغاز کرد و عروسک گردانی در آثاری چون «گربه آوازه‌خوان» ساخته کامبوزیا پرتوی و مجموعه کارهای کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب از جمله کارهای فنی‌زاده در سینمای کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

چهار فیلم با مضمون دفاع مقدس برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان پذیرفته شدند. این فیلم‌ها از تولیدات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هستند که توسط فیلمسازان جوان تولید شده‌اند.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با ۴ فیلم «بازگشت» ساخته سهیلا گلستانی، «حنانه» ساخته داریوش غذبانی، «ساچمه» ساخته فرخ حنیفی‌نژاد و «من آبادان رفتم جنگ» ساخته کریم لک‌زاده در این رویداد بین‌المللی حاضر خواهد شد.


فیلم کوتاه ساچمه درباره نوجوانی است که برای رزمندگان دفاع مقدس آذوقه و مهمات فراهم می‌کند و حالا می‌خواهد مخفیانه به جبهه برود.


همچنین فیلم «من آبادان رفتم جنگ»، داستان زندگی خانواده‌ای جنگ زده است که از آبادان به شیراز می‌روند تا مه‌مان خانواده‌ای شوند تا از جنگ در امان بمانند.


فیلم «بازگشت» نیز روایتگر زندگی خانواده‌ای است که برای درست کردن آش نذری دور هم جمع شده‌اند و منتظر بازگشت فرزندشان از جبهه هستند.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز