خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

کارکرد تولیدات داخلی گیم در حوزه آموزش و مدارس پررنگ شود

کد خبر : ۱۰۰۸۳۲

نمایشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای باید در استان‌های مختلف از تنوع و جذابیت برخوردار و امکان حضور فرهیختگان و هنرمندان در کنار مردم را فراهم کند.

ایلنا: دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یاداوری اینکه بستر برپایی نمایشگاه‌های گیم می‌بایست در نقاط مختلف کشور فراهم شود، گفت: مردم از طریق این رویداد‌ها با تولیدات داخلی آشنا و استعدادهای این عرصه شناسایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، «عباس قائد رحمت» یادآورشد: نمایشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای باید در استان‌های مختلف از تنوع و جذابیت برخوردار و امکان حضور فرهیختگان و هنرمندان در کنار مردم را فراهم کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استفاده از بازی رایانه‌ای نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: وقتی نمایشگاه بازی رایانه‌ای در سراسر کشور برپا شود، خانواده‌ها با حضور در این رویداد‌ها از بازی‌های جدید مناسب سن فرزندان خود آگاه شده و از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای تنها ابزاری سرگرم کننده نیست و می‌توان سطح آموزشی نسل جوان را با استفاده از این هنر - صنعت ارتقا داد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس به اثر گذاری تولیدات رایانه‌ای بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: با همه گیر شدن رایانه در منازل، غربی‌ها اهداف خود را از طریق جنگ نرم و با ارایه تولیداتی نظیر فیلم و بازی دنبال می‌کنند حوزه گیم با توجه به ظرفیت‌های خوب ایجاد شده در کشور و تولیدات کیفی می‌تواند برای فرهنگسازی و مقابله با تهاجم فرهنگی اثرگذار باشد.

قائد رحمت تاکید کرد: با تهیه و تولید بازیهای مناسب، آموزنده و جذاب می‌توان کارکردهای عرصه گیم را فرا‌تر از بحث سرگرمی مطرح کرد. کارکردهای تولیدات این بخش می‌بایست در حوزه آموزش و مدارس پررنگ شود.

دبیرکمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با تولید بازی‌های ایرانی با مشخصه‌های یادشده می‌توان الگوی مناسب رفتاری برای مخاطبان بوِیژه قشر کودک و نوجوان بوجود آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز