خبرگزاری کار ایران

واکنش سینماگران به اظهارات علی جنتی در باره تاسیس دو خانه سینما؛

توحیدی، کاوش: با تاسیس دو خانه سینما مخالفیم

کد خبر : ۱۰۰۴۰۴

توحیدی: از نظر هیئت مکدیره خانه سینما فقط یک خانه سینما وجود دارد/کاوش: از نظر مجمع صنفی تهیه کنندگان و صنوف قانونی تاسیس دو خانه سینما فقط مسکن است و راه حل اساسی نیست.

ایلنا: علی جنتی روز گذشته(5 شهریور) در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که تلاش دارد ۲ خانه سینما تاسیس شود و امکان اینکه ۲ خانه سینما با ۲ تفکر و گرایش متفاوت ایجاد شود وجود دارد. جنتی در حالی این صحبت‌ها را بیان کرده است که هم رئیس هیئت مدیره خانه سینما و هم عضو شورای مرکزی صنفی جامعه تهیه کنندگان و حامی صنوف قانونی شده ارشاد با این قضیه و تاسیس دو خانه سینما مخالف هستند.
فرهاد توحیدی سخنگو و عضو هیئت مدیره خانه سینما در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام مخالفت اعضای خانه سینما با این طرح گفت: از نظر ما یک خانه سینما بیشتر وجود ندارد و این خانه سینما همانی است که با ابتکار دولت دهم توسط شمقدری بسته شده است.
وی ادامه داد: اگر منظور علی جنتی و حسن روحانی از خانه سینما یعنی‌‌ همان خانه‌ای که قبلا بسته شده و رئیس جمهور در مناظره‌ها به آن اشاره داشته پس دیگر تشکل دیگری نمی‌تواند به نام خانه سینما فعالیت کند و هیچ مکان دیگری براساس حکم قانون و قضایی نمی‌تواند به نام خانه سینما ثبت شود.
وی ادامه داد: در دولت قبل نیز براساس دستور احمدی‌نژاد قرار بود خانه سینما بازگشایی شود و مجمع عمومی برگزار شود اما متاسفانه این کار صورت نگرفت و برگ‌های سیاهی به کارامه معاون قبل اضافه شد.
توحیدی با تاکید بر اینکه راه حل مشکل خانه سینما بازگشایی خانه سینما در خیابان سمنان است، گفت: باید انتخابات برگزار شود، مجمع عمومی برگزار شود. هیئت مدیره جدید بیاید و خانه سینما رادر دست بگیرد و فعالیت کند.
وی ادامه داد: ازنظر ما خانه سینما یکی است و تشکل‌های دیگر که در بیرون خانه سینما تشکیل شده‌اند، صنف نیستند بلکه انجمن فرهنگی هستند و فعالیت‌های آن‌ها ارتباطی به فعالیت‌های خانه سینما ندارد.
وی با اشاره به صحبت‌های دیروز علی جنتی گفت: به نظر من برداشتی که از صحبت‌های وی شده یک سوءتفاهم در بند ۲ برنامه‌های وی صراحتاً به موضوع خانه سینما اشاره شده و خانه سینما بازگشایی می‌شود.
وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که موضوع را با ایوبی رئیس سازمان سینمایی در میان بگذاریم و راهکاری را برای بازگشایی خانه سینما فراهم کنیم.
از سوی دیگر حبیب کاوش عضو شورای مرکزی مجمع صنفی تهیه کنندگان سینما و سخنگوی این مجمع و حامی صنوف قانونی شده سینما نیز معتقد است که نمی‌توان در درازمدت دو خانه سینما داشت.
حبیب کاوش در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اظهارات جنتی گفت: تصور من این است که در ظاهر ممکن است بتوان ۲ خانه سینما تاسیس کرد و برای مدتی این دو خانه فعالیت کنند اما در درازمدت امکان ندارد.
وی با ابراز مخالفت با تاسیس دو خانه سینما گفت: این گونه تصمیمات به جای انکه یک راهکار اصولی باشد بیشتر شبیه یک راه موقتی و به نوعی یک قرص مسکن است.
کاوش افزود: قرص مسکن شاید بتواند ساعاتی مریض را تسکین دهد اما معالجه نمی‌کند و بیمار درمان نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز