خبرگزاری کار ایران

ارایه پروانه کسب امور صنفی از طریق اتحادیه همگن یا اتاق اصناف شهرستان

کد خبر : ۸۹۰۶۶

برای صنوفی که تعداد آنها به حد نصاب لازم برای تشکیل اتحادیه نرسیده است یا فاقد اتحادیه‌اند، ارائه پروانه کسب و سایر امور صنفی از طریق اتحادیه همگن یا اتاق اصناف شهرستان مربوط، بنا به تشخیص کمیسیون نظارت صورت می‌گیرد.

ایلنا: نمایندگان مردم در مجلس با ارایه پروانه کسب امور صنفی از طریق اتحادیه همگن یا اتاق اصناف شهرستان در صورت تشکیل نشدن اتحادیه‌ها موافقت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور با اصل ماده 15 این لایحه با 161 رأی موافق، یک رأی مخالف و 17 رأی ممتنع موافقت کردند.

در نشست امروز محمدرضا پورابراهیمی پیشنهاد حذف عبارت "و تا تشکیل اتحادیه مربوط" را ارایه کرد که در نهایت نمایندگان با ۱۲۴ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع با این پیشنهاد موافقت کردند.

براساس ماده ۱۵ این لایحه تبصره(۳) ماده(۲۶) قانون به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود:

تبصره ۳- برای صنوفی که تعداد آنها به حد نصاب لازم برای تشکیل اتحادیه نرسیده است یا فاقد اتحادیه‌اند، ارائه پروانه کسب و سایر امور صنفی از طریق اتحادیه همگن یا اتاق اصناف شهرستان مربوط، بنا به تشخیص کمیسیون نظارت صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز