خبرگزاری کار ایران

20 هزار اثر در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: ۲۰هزار اثر در ششمین نمایشگاه و جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال ارئه می‌شود.

ایلنا: سید محمد حسینی(وزیر ارشاد) روز شنبه در نشست خبری ویژه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از عرضه‌ ۲۰هزار اثر در ششمین نمایشگاه و جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی ‌بعد ازظهر شنبه در نشست خبری ویژه نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال با اعلام این خبر افزود: ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه وجود دارد که شامل نمایندگان شرکت‌های دولتی و خصوصی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات مرکز رسانه‌های دیجیتال را در زمینه فرهنگ‌سازی خوب توصیف کرد و افزود: این مرکز، رشد و پویایی خوبی داشته و اقدامات متنوع و گسترده‌ای را تا کنون انجام داده است که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های استانی اشاره کرد.
حسینی از حضور بخش بین‌الملل برای اولین‌بار در جشنواره رسانه‌های دیجیتال خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که این بخش مورد استقبال کشورهای اسلامی و فارسی‌زبان قرار گیرد.
به گفته وزیر ارشاد؛ در این بخش، محتوای مناسبی برای خانواده، محافظت از کودکان، ‌ سبک زندگی اسلامی و بیداری اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جایزه‌ای ویژه برای ناشر بر‌تر دیجیتال کشور در نظر گرفته شده است‌، اظهارداشت: برای بهترین اثر، امسال نشان عالی سرآمد در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: این جوایز با هدف ایجاد انگیزه‌، شرکت در رقابت و ارتقای کیفیت اهدا خواهند شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ۱۱۰۹ مورد پایگاه اینترنتی‌، ۳۵۶ مورد نرم‌افزارهای رسانه‌یی‌، ۸۶ مورد بازی رایانه‌یی‌، ۱۹۴ مورد هنرهای دیجیتال‌، ۲۴۳ مرکز فرهنگی دیجیتال، ‌۳۱۱ اثر در زمینهٔ تولید ملی و ۸۲ مورد پژوهش و ایدهٔ رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه شرکت دارند.
حسینی به شبکه‌ ملی «فرهنگ» هم اشاره و اظهار داشت: تا کنون ۲۷۰ خانهٔ فرهنگ راه‌اندازی شده است. امیدواریم بتوانیم این پروژه بسیار مهم را که شامل ۵۰۰ خانهٔ فرهنگ است، به‌زودی به نتیجه برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت مدیر عامل ایرنا و مدیرمسوول روزنامه ایران پیگیری می‌شود؟ پاسخ داد: متأسفانه ما عصر روز چهارشنبه از بازداشت مدیرعامل ایرنا مطلع شدیم و با توجه به این‌که ایشان براساس ماده ۱۸برای بازنگری درخواست داده بود، توقع بازداشت را نداشتیم. در هر صورت، این موضوع حتما از سوی خود آقای رییس‌جمهور ی پیگیری می‌شود.
نشست خبری نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال عصر شنبه با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن علیزاده ـ رییس مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد‌.
ششمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از ۱۳ تا ۲۲ مهرماه در فضای ۶۰هزار مترمربعی مصلای تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز