خبرگزاری کار ایران

جشنواره مد و لباس فجر به کار خود پایان داد

کد خبر : ۵۷۳۵۱

غرفه‌های بخش فروش و مدل‌های ارایه شده در بخش نمایش دومین جشنواره مد و لباس، مورد استقبال مردم قرار گرفتند و تولیدکنندگان داخلی پوشاک، فروش رضایت بخشی در آخرین روز از این جشنواره داشتند.

ایلنا: دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، عصر دیروز (۲۵ اسفند ماه) درحالی به کار خود پایان داد که بازدیدکنندگان تا آخرین لحظات برپایی این جشنواره، در شبستان حضور داشتند و به بازدید از غرفه‌ها پرداختند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، این جشنواره ۱۰ روزه که به مناسبت استقبال چشمگیر مردم، تا ۱۲ روز به طول انجامید، عصر جمعه ۲۶ اسفند ماه به کار خود پایان داد.
غرفه‌های بخش فروش و مدل‌های ارایه شده در بخش نمایش دومین جشنواره مد و لباس، مورد استقبال مردم قرار گرفتند و تولیدکنندگان داخلی پوشاک بانوان و آقایان، فروش رضایت بخشی در آخرین روز از این جشنواره داشتند.
فعالان حوزه صنعت، بین الملل، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های فعال در حوزه مد و لباس نیز تا آخرین ساعات برپایی دومین جشنواره مد و لباس، پذیرای علاقه مندان بودند و به معرفی فعالیت‌های خود پرداختند.
آیین اختتامیه این جشنواره فرهنگی، ساعت ۱۸: ۳۰ روز یکشنبه (۲۸ اسفند ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز خواهد شد.
در روزهای گذشته، گروهی از فیلمنامه نویسان، مسوولان نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس و طراحان مد و لباس در دومین جشنواره مد و لباس فجر گرد هم آمدند و درباره ضرورت‌های جشنواره فیلم و عکس مد و لباس به گفتگو نشستند.
در ابتدای این نشست، محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران با بیان اینکه نخستین جشنواره مد و لباس با حمایت حوزه هنری استان تهران و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود عنوان کرد: جشنواره مد و لباس فرصتی بود تا بتو انیم دو حوزه «فیلم و عکس» و «مد و لباس» را با هم تلفیق کنیم.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد قصد دارد در تمام زمینه‌های هنری مانند مد و لباس، فیلم، عکس و... رقابت ایجاد کند و در نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس نیز از ۳۰ فیلمنامه حمایت خواهد کرد.
سرشار تاکید کرد: امیدواریم از ۳۰ فیلمنامه‌ای که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می‌شود، ۱۰ فیلمنامه قابلیت تبدیل شدن به فیلم کوتاه را داشته باشد. همچنین فیلمنامه نویسان باید دقت داشته باشند که مبحث مد
و لباس با عفاف و حجاب متفاوت است و نباید این دو حوزه را با هم اشتباه گرفت.
سپس مریم یاسینی، رییس کمیسیون ماده چهار مد و لباس گفت: جای خوشحالی است که حوزه مد و لباس مورد توجه قرار گرفته است زیرا تا سه سال گذشته درباره مد محدودیت‌هایی داشتیم و یکی از مهم‌ترین مسایل این حوزه تازه بودن آن
است.
نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس برای ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان با هدف بسط و تعلیم ارزش‌های والای دینی و فرهنگی، پرورش هنرمندانی متعهد، طرح و تحلیل چشم اندازهای قابل تامل در حیطه محتوی به
ویژه ارتقای فرهنگ پوشش مناسب با موازین اسلامی در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ برگزار می‌شود.
نگرش به موضوع پوشش در طول تاریخ تمدن ایرانی اسلامی و استفاده‌های کاربردی از آن در قالب فیلمنامه، تحقیق و پژوهش و عکس همچنین معرفی توانمندی‌های موجود در حوزه مد و لباس ایرامنیو اسلامی با استفاده از جذابیت‌های فیلم و عکس بخشی از اهداف این جشنواره است.
این جشنواره در موضوعاتی چون لباس اقوام ایرانی از نظر زیبایی‌شناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی، وضعیت کنونی پوشش جامعه، لباس ایرانی در سیر تاریخ آن برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز