خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی:

برگزاری جشنواره‌ها، ثمره تلاش کارگروه‌ها در دستگاه‌های اجرایی است

کد خبر : ۵۰۱۸۷

همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع مد و لباس ملزمند که فعالیت‌های خود را در این حوزه متناسب با ارزش‌های دینی انجام دهند.

ایلنا: احمد سالک آشتیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی در مجلس اعتقاد دارد که برگزاری جشنواره‌هایی مثل مد ولباس ثمره تلاش مستمر و یک سال دستگاه‌های ذیربط است و یک شبه به وجود نیامده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین دوره جشنواره مد و لباس فجر، سالک گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع مد و لباس ملزمند که فعالیت‌های خود را در این حوزه متناسب با ارزش‌های دینی انجام دهند.

وی افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه مد و لباس در هریک از دستگاه‌های اجرایی ضروری است و خوشبختانه تا به حال به خوبی کار انجام داده‌اند و برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل ثمره این کارگروه هاست. این‌ها زحمت‌های یکساله است و یک شبه پدید نیامده.

سالک در ادامه اضافه کرد: این جشنواره‌ها از این جهت که مجموعه‌ای از استعداد‌ها را در این حوزه جمع آوری می‌کنند بسیار مفید است و می‌تواند الگویی برای تمام جامعه شود.

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه برگزار کنندگان در این جشنواره باید ضوابط خاصی را رعایت کنند گفت: مسئولان باید حواسشان به افرادی که قرار است در این جشنواره‌ها شرکت کنند باشد، به عنوان مثال غرفه دارهای این جشنواره باید هرکدام خودشان یک نمونه و الگوی حجاب بر‌تر باشند وگرنه اگر قرار باشد که کسانی در این جشنواره فعالیت کنند که حجابشان ناقص باشد تناقض به وجود می‌آید و مردم بی‌اعتماد می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقع اگر کسانی در این جشنواره شرکت کنند که ضد ارزش باشند این جشنواره تاثیر واقعی خود را نمی‌گذارد و نوعی انعکاس منفی در جامعه ایجاد می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به نقش مهم و اساسی طراحان اشاره کرد و افزود: انتقال مجموعه‌ای از ارزش هاست که به طراح ایده می‌دهد بنابراین خوب است که طراحان پیش از طراحی با یکسری از ارزش‌ها آشنا شوند و حتی می‌توان برای طراحان کلاس‌های آموزشی در این رابطه برگزار کرد تا آن‌ها براساس اطلاعات صحیح و ارزش‌های دینی طراحی کنند.

سالک در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری الگوی سبک زندگی دینی را توصیه کردند و زندگی دینی افراد شامل ظاهر و لباس افراد هم می‌شود بنابراین نباید از الگوهای غرب پیروی کنیم و باید متناسب با الگوهای دینی خودمان زندگی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز