خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خبرگزاری مهر:

نمایشگاه نشریات تخصصی پیوند رسانه و علم است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۵

اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینجاد زمینه مناسب برای برقراری ارتباط بین نشریات تخصصی و مخاطبان در نمایشگاه نشریات تخصصی قابل تقدیر است.

ایلنا: «رضا مقدسی» مدیرعامل خبرگزاری مهر، در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه نشریات تخصصی از این نگاه که فرصتی را برای آشنایی اهالی رسانه و افرادی که در حوزه تحقیق و پژوهش فعالیت می‌کنند و با محتوا و تولیداتی که در این حوزه وجود دارد، بسیار مورد توجه است.

به گزاش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، وی با اشاره به زمینه‌های مشترک موجود در خلال برگزاری این نمایشگاه برای اقشار مختلف، بیان کرد: افراد در خلال برگزاری این نمایشگاه از فعالیت دیگر افراد در این زمینه مطلع می‌شوند و در حاشیه نمایشگاه، مذاکرات و آشنایی و زمینه کارهای مشترک علمی و پژوهشی فراهم می‌شود.
مقدسی تاکید کرد: اگر در زمان برپایی نمایشگاه، این گونه فرصت‌های جانبی طراحی و دیده شده باشد، فرصت مناسب و مغتنمی برای اهالی علم پدید خواهد آمد و جای تقدیر دارد.
مدیرعامل خبرگزاری مهر در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی نشریات تخصصی زمینه‌های مثبتی در حوزه تولید علم و مهندسی فرهنگی در بر خواهد داشت، اظهار کرد: اگر زمینه‌های ارتباط گیری این نشریات با مخاطبان خاصشان پدید آید، می‌تواند در رشد و تحقق مهندسی فرهنگی و تاثیرگذار باشد. به این معنی که موضوعاتی که در نشریات مطرح می‌شود، قاعدتاً جرقه‌های موضوعات دیگری در ذهن اهل پژوهش ایجاد خواهد کرد و انگیزه‌های دیگری را برای طراحی کارهای بعدی سبب می‌شود که از جنبه‌های مثبت آن خواهد بود.
این روزنامه نگار برجسته کشورمان افزود: اگر به انتشار تعدادی نشریه تخصصی، صرف اینکه تنها تولید محتوایی صورت بگیرد به صورتی که مخاطب خودش را پیدا نکند و ارتباط لازم را برقرار نکند، بسنده کنیم، نمی‌توان خیلی به توفیق نشریه امیدوار بود. مهم این است که نشریات تخصصی بتوانند با مخاطبان خاص خودشان و افراد اهل فن، ارتباط بگیرند.
وی به برخی وظایف نشریات تخصصی در قبال مخاطبانشان اشاره کرد و گفت: وظیفه نشریات تخصصی تنها انتشار نشریه برای عموم مردم نیست، بلکه مهم این است که بتوانند با مخاطبان خاص خودشان ارتباط خوبی را برقرار کنند.
مدیرعامل خبرگزاری مهر در ادامه درباره نقش معاونت مطبوعاتی به عنوان مرجع حمایتی در این گونه نمایشگاه‌های تخصصی، بیان کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جهت اینکه زمینه‌های مناسبی را برای برقراری ارتباط بین نشریات و مخاطبان آن‌ها و همچنین فضای لازم برای این آشنایی آن‌ها فراهم آورده است، اقدام پسندیده‌ای انجام داده است.
نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهاردهم اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز