خبرگزاری کار ایران

زهره زرشناس:

پژوهشگران جهانی نشریات تخصصی ایران را رصد می کنند

کد خبر : ۴۸۰۲۱

نشریات علمی پژوهشی ای که در ایران منتشر می شوند، برای اندیشمندان این حوزه در خارج از کشور کاملاً شناخته شده هستند.

ایلنا: نشریات علمی پژوهشی که در رشته زبان‌شناسی، به خصوص در رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی، مرجع و منبع علمی دانشجویان دوره‌های مختلف این رشته‌ها هستند اما متاسفانه استادان دانشگاه، دانشجویان خود را برای اطلاعات بیشتر به سمت این نشریات سوق نمی‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، زهره زر‌شناس، زبان‌شناس و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات علوم انسانی با بیان این مطلب گفت: از آنجاکه رشته زبان‌شناسی همگانی در دانشگاه‌های مختلف کشور تدریس می‌شود، این رشته، مجلات تخصصی و علمی پژوهشی زیادی دارد ولی تنها یک نشریه یعنی نشریه زبان شناخت است که مقالات علمی و تخصصی رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی را منتشر می‌کند به همین دلیل ادامه حیات این نشریه، یک مساله بسیار مهم و اساسی برای اساتید و دانشجویان این رشته به حساب می‌آید.

مدیر گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی درباره جایگاه نشریات علمی پژوهشی رشته زبان‌شناسی گفت: نشریات علمی پژوهشی‌ای که در ایران منتشر می‌شوند، برای اندیشمندان این حوزه در خارج از کشور کاملاً شناخته شده هستند و در صورتی که وزارت علوم، این اجازه را به نشریات علمی پژوهشی فارسی زبان بدهد، می‌توانیم در هر شماره، سه تا چهار مقاله درباره مباحث مختلف زبان‌شناسی از زبان‌های دیگر در نشریه زبان شناخت داشته باشیم، بدون اینکه هزینه‌ای را به مجله تحمیل کنیم چراکه برای چهره‌های دانشگاهی خارج از کشور مهم است که مقالات و کارهای پژوهشیشان در ایران خوانده شود.

سردبیر دوفصلنامه علمی پژوهشی زبان شناخت، برگزاری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی را ضروری خواند و گفت: تمامی نمایشگاه‌هایی که با موضوع مطبوعات برگزار می‌شود، برای عموم مردم قابل استفاده است و برای مخاطبان دانشگاهی و دوره‌های تخصصی، کار زیادی انجام نمی‌شود. البته خود دانشجویان و فعالان حوزه‌های مختلف علمی به پیدا کردن آخرین اطلاعات، اخبار و مقالات رشته‌شان هستند ولی جمع شدن نشریات علمی پژوهشی در یک مکان و زمان، برای چهره‌های دانشگاهی، اتفاق فرخنده‌ای است و به هیچ عنوان هزینه محسوب نمی‌شود بلکه یک سرمایه گذاری علمی پژوهشی به حساب می‌آید.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ اسفند به مدت یک هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز